پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۲۴۶
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸
هنوز چند روز از حادثه ساختمان متروپل نمی‌گذرد که همین آقای انوشه برای مالک آن چنان نوشابه‌ای باز کرد که نمونه آن کم سابقه است. وی از «بصیرت، کارآمدی، لیاقت، توانمندی، مدیریت و درایت» آقای عبدالباقی تقدیر کرده بود و بعد از حادثه گفته بود که هیچ آشنایی با این «عزیز دل» نداشته است. آقای انوشه حتی بابت آن ویدئو حاضر به عذرخواهی نیزنشده است و مشخص نیست چطور باید برای سخنرانی کسی بلیت خرید که از افراد بدون هیچ گونه آشنایی قبلی تعریف و تمجید شاهانه می‌کند.
شعار سال: گفته می‌شود مجوز «سخنرانی انگیزشی» محمود انوشه (از افراد برجسته لیست روان‌شناسان فیک) توسط اداره ارشاد گیلان صادر شده و وی در یکی از سالن‌های معروف برنامه خواهد داشت. قیمت خرید بلیت آن بین ۱۹۵ تا ۳۱۵ هزار تومان خواهد بود و تبلیغات مجازی آن نیز توسط چند صفحه پربازدید اینستاگرامی گیلان انجام شده است.

واقعا جای تعجب دارد که هنوز چند روز از حادثه ساختمان متروپل نمی‌گذرد که همین آقای انوشه برای مالک آن چنان نوشابه‌ای باز کرد که نمونه آن کم سابقه است. وی از «بصیرت، کارآمدی، لیاقت، توانمندی، مدیریت و درایت» آقای عبدالباقی تقدیر کرده بود و بعد از حادثه گفته بود که هیچ آشنایی با این «عزیز دل» نداشته است. آقای انوشه حتی بابت آن ویدئو حاضر به عذرخواهی نیزنشده است و مشخص نیست چطور باید برای سخنرانی کسی بلیت خرید که از افراد بدون هیچ گونه آشنایی قبلی تعریف و تمجید شاهانه می‌کند.

از آن گذشته عنوان حقوقی این سخنران چیست. برنامه گذار در تبلیغش نوشته است «استاد محمود انوشه در رشت»! وی استاد چیست؟ سازمان روانشناسی که مدرک او را زیر سوال برده است و رئیس این سازمان گفته است «وی پیشتر تعهد داده بود که در حوزه روانشناسی فعالیت نکند؛ اما خلاف تعهد عمل کرد.» یعنی با پوستر همه می‌توانند دکتر و مهندس و استاد شوند؟ چه کسی باید بر آن نظارت کند؟

این چه سبک زندگی و سلیقه‌ای که قرار است در ایران ترویج داده شود که قرار است پول هنگفتی دهیم و پای صحبت‌های افرادی بنشینیم که عنوان و حرف هایشان مشخص نیست. آیا جزء این است که این حرف‌ها تنها تاریخ مصرف مجازی دارد و به درد چند پست و استوری بی هدف اینستاگرامی می‌خورد؟ آیا افرادی که مجوز می‌دهند یا درخواست برنامه دارند هیچ مسئولیت اجتماعی برای خود قائل نیستند. اگر فردا برادر مالک متروپل آبادان بخواهد برای ایمن سازی ساختمان سازی سخنرانی کند و روی پوسترش بنویسد «استاد» چنین مجوزی صادر می‌شود؟ آیا داغ جانباختگان متروپل کافی نبود که برای مداح مالکش حداقل تا یک مدتی سخنرانی انگیزشی نگیرند؟ شاید خانواده‌ای از این موضوع ناراحت شود. آیا درک این موضوع خیلی سخت است؟ اگر برنامه گذارش راست می‌گوید یک سخنرانی در آبادان بگذارد تا میزان علاقه مردم مشخص شود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری حکایت گیلان، تاریخ انتشار:۱۴ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۰۲۳۶، www.hekayatgilan.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین