پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۲۵۱
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴
اینکه از ابتدا هم گروهی از پزشکان به کار‌های دیگر روی می‌آوردند، امری طبیعی بوده و الان هم هست. اما ادعای اینکه این واقعیت را بعنوان پدیده‌ای نو ظهور تفسیر کنیم، بشدت تکذیب می‌شود. از طرف دیگر، یک سوپر مارکت در شهری مثل تهران نیازمند سرمایه‌ای حداقل یک میلیاردی برای درآمد زایی متوسط است، عمل پزشکی که مایل به کنار نهادن درامد ۱۵ میلیونی و گرایش به این کار باشد را باید بشکلی دیگر واکاوی نمود. آخرین نکته اینکه، متاسفانه پزشکی در ایران بشکلی تاریخی در ۱۰۰ سال اخیر بصورت نوعی بهشت حرفه‌ای نگریسته شده و به زودی هم اسباب این تجارت کم رنگ و بی رنگ خواهد شد. از آقای علی سالاریان هم تقاضا داریم از حاشیه گویی‌ها دست برداشته و به اولویت‌های حرفه‌ای و کاری نظام بپردازند.
شعار سال: علی سالاریان، در واکنش به ماجرای درآمد‌های نجومی جامعه پزشکی، گفت: به هیچ وجه اینگونه نیست و باید تصور مردم از درآمد‌های پزشکان به روز رسانی شود؛ در چند سال اخیر افتتاح مطب در سراسر کشور را به شدت کم داشته‌ایم.

وی با عنوان این مطلب که سالانه بیش از ۵ هزار پزشک از دانشگاه‌های علوم پزشکی فارغ التحصیل می‌شوند، افزود: در حال حاضر برخی فارغ التحصیلان پزشکی به سایر مشاغل کوچ می‌کنند؛ برخی پزشکان ما سوپرمارکت دارند یا حتی اگر کار خدماتی داشته باشند، از طبابت منفعت بیشتری دارد و این موضوع قابل اثبات است.

سالاریان خاطرنشان کرد: در بیمارستان‌های دولتی کشور جراح عمومی درآمدی کمتر از ۱۰ میلیون تومان در ماه دارد این تصوری که از درآمد‌های پزشکان هست، به هیچ وجه صحت ندارد.

وی تأکید کرد: دستمزد یک جراح عمومی از عمل آپاندیس، زیر ۱۰۰ هزار تومان است و درآمد پزشک از هر ویزیت زیر ۱۰ هزار تومان است، مگر چند ویزیت می‌تواند در ماه داشته باشد.

سالاریان با عنوان این موضوع که بخش زیادی از این درآمد مشمول مالیات می‌شود، گفت: خالص درآمد‌های پزشکان باید مبنای محاسبه مالیات باشد نه آنچه وارد حساب آن‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: در مطب داری خصوصی نیز باید گفت خرید یک دستگاه ام آر آی یک میلیون یورو هزینه دارد، اما یک ام آر آی ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان برای پزشک درآمد دارد، در حالی که فقط هزینه استهلاک و نگهداری آن بیش از این‌ها است.

سالاریان گفت: میزان پرداختی به پزشکان عمومی در بیمارستان‌های دولتی از ماهیانه ۶ تا ۷ میلیون تومان شروع می‌شود و تا حدود ۲۰ میلیون تومان در روستا‌های دورافتاده است.



شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار:۱۵ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۶۳۸۱۴۱، www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین