پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۳۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۵
احمد صادقی، عضو شورای شهر تهران در خصوص انتقاد‌ها به ادعا‌های مطرح شده نسبت به بیلبورد‌های شهرداری تهران می‌گوید که درباره برخی ادعا‌های مطرح شده در بیلبورد‌ها به زاکانی تذکر دادیم، اما بعد از اقناع شدن از او تشکر هَم کردیم؟! سوال ما این است که شمایی که قصد تملق یا تعریف داری، چرا مصاحبه می‌کنی؟ واقعا ۶۷۵ اتوبوس تازه نفس وارد شهرداری شده و از صفر تا صد آن در دوره زاکانی بوده؟ سه ایستگاه متروی جدید افتتاح شده یا در دوره ۲۰۰ روزه ساخته شده؟ عرضه اقلام مصرفی ارزان‌تر از بازار در میادین یعنی چی؟ ۱۲۵۰ هکتار بوستان جنگلی یعنی چی؟ چرا خجالت نمی‌کشی آقای احمد صادقی!
شعار سال: بیبلورد‌های ادعا‌های جالب «علیرضا زاکانی» طی هفته‌های اخیر تحت عنوان «۲۰۰ روز خدمت» حواشی زیادی را به دنبال داشت. برخی کارشناسان این بیلبورد‌ها را غیرواقعی دانسته و از سوی دیگر حامیان شهردار تهران از آن به عنوان سند افتخار یاد می‌کنند. این در حالی است که برخی از شهروندان هم در برابر این ادعا‌ها اظهار تعجب می‌کنند.

احمد صادقی، عضو شورای شهر تهران در همین رابطه در گفتگو با رسانه ، مطالبی را بیان کرده که مشروح آنرا در ادامه می‌خوانید:

آقای صادقی! حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران در کمیسیون مشترک ایران- روسیه باعث انتقادات فراوانی در میان کشد؛ اساسا علت حضور شهردار تهران در چنین نشستی چه بود؟

بنده از این نشست و علت حضور زاکانی خبر ندارم.

بحث بر سر این است که علت حضور شهردار تهران در نشستی که مربوط به انرژی و نفت است، چیست؟

بنده دقیقا علت حضور ایشان را نمی‌دانم، اما برخی مسائل مربوط به انرژی به شهر تهران ربط دارد. دولت بدهی‌هایی به شهرداری تهران دارد و با این تفاهم‌نامه‌ها و فروش نفت، می‌تواند طلب شهرداری را بدهد. شاید این مسائل علت حضور آقای زاکانی در آن نشست بوده است.

آقای صادقی! این روز‌ها هر جای شهر تهران را نگاه کنید، بنر‌ها و بیلبورد‌هایی در خصوص عملکرد ۲۰۰ روزه زاکانی دیده می‌شود! ادعایی که در این بیلبورد‌ها شده، با عقل و منطق در تضاد است! یکی از مواردی که میتوان به آن اشاره کرد "۱۲۵۰ هکتار بوستان جگلی جدید"! شما در این خصوص تذکری به آقای زاکانی ندادید؟

اتفاقاً هفته گذشته طی جلسه‌ای که داشتیم، به آقای زاکانی در خصوص برخی از ادعا‌هایی که داشته‌اند، تذکر دادیم. آقای تشکری‌هاشمی از مسئول مربوطه خواست که اسناد خودش را دال بر ساخت این مقدار بوستان جنگلی به ما ارائه کند! روز سه شنبه هفته گذشته آقای مختاری به شورا آمده و در این خصوص توضیحاتی به ما ارائه دادند. با توضیحات آقای مختاری، اعضای شورای شهر کاملاً اقناع شده و از آقای زاکانی بابت این اقدامات تشکر کردند! آقای مختاری صراحتاً اذعان کردند که شهرداری تهران آمادگی لازم جهت بازدید اعضای شورای شهر از این بوستان‌های جنگلی را دارد! اتفاقاً خود آقای تشکری‌هاشمی که نسبت به این ادعا‌ها نقد داشتند، قانع شدند که واقعاً چنین اقداماتی صورت گرفته است.

شما از این بوستان‌ها بازدید کردید؟

خیر؛ اما با توجه به گزارشاتی که آقای مختاری ارائه داد اقناع شدیم که واقعا ۱۲۵۰ هکتار بوستان جنگلی ایجاد شده است. در این گزارشات حتی تعداد درختان کاشته شده هم مشخص است. شهرداری تهران اعلام آمادگی کرد که اعضای شورای شهر اگر بخواهند می‌توانند از این بوستان‌ها بازدید کنند!

این گزارشات برای خود شما قانع‌کننده بود؟ چون اگر بخواهیم براساس عقل و منطق حرف بزنیم، خیلی واضح است احتمال اینکه شهرداری تهران طی ۲۰۰ روز همه این اقدامات را انجام کرده باشد، بسیار ضعیف است!

شاید در حوزه شهری چنین اقدامی غیرممکن باشد، اما در اطراف تهران هرگز. ما ابتدا فکر کردیم منظور از جنگل‌کاری و بوستان جنگلی در خود شهر تهران است، اما با توضیحات آقای مختاری متوجه شدیم که این رقم مربوط به جنگل‎‌های اطراف تهران است نه خود شهر تهران؛ به همین دلیل خود من قانع شدم. نهایتاً می‌رویم از آنجا بازدید می‌کنیم تا مطمئن شویم که آیا این ادعا‌ها واقعیت دارد یا خیر! اعضای شورای شهر گزارش آقای زاکانی را کاملا قبول کردند.

آیا خبرنگاران هم می‌توانند برای صحت گفته‌های آقای زاکانی و اعضای شورای شهر از این بوستان‌ها بازدید کنند؟

بله؛ هیچ اشکالی ندارد. شما بهتر است این قضایا را پیگیری کنید تا برای افکارعمومی مشخص شود که این ادعا‌ها اغراق آمیز بوده یا واقعیت داشته است. آقای زاکانی فقط دو ساعت در خصوص همین بوستان‌های جنگلی حرف زد!

در یکی از بنر‌ها ادعا شده که ۶۷۵ اتوبوس تازه نفس در تهران مشغول به کار شدند! من خودم مسافر هر روزه مترو و بی ار تی هستم و آن واقعیتی که از کف خیابان می‌بینم با ادعا‌هایی که زاکانی مطرح می‌کند، کاملا در تضاد است! این اتوبوس‌ها در کدام نقطه تهران فعالیت دارند که مردم هر روز با هل دادن و دعوا وارد واگن‌های مترو و اتوبوس‌های بی ار تی می‌شوند!

بله؛ صحبت‌های شما را کاملاً قبول دارم، اما مسئله این است که این تعداد اتوبوس‌ها نمی‌تواند مشکل حمل و نقل تهران را رفع کند! ما در تهران ۱۰ هزار اتوبوس بی آر تی نیاز داریم تا به یک حد نرمال برسیم! اساساً این تعداد اتوبوسی که آقای زاکانی فراهم کرده هیچ دردی را دعوا نکرده و نمی‌کند! ۶۰۰ اتوبوس کجا ۱۰ هزار نیاز تهران کجا!

آقای صادقی! بحث دیگری که بسیار حائز اهمیت است، همین مبحث زنانه- مردانه شدن پارک‌های تهران است! علت انجام چنین اقدامی چیست؟

نباید اسم این اقدام را زنانه-مردانه کردن پارک‌ها گذاشت. ما فقط بخشی از پارک‌ها را به پارک مخصوص مادر و کودک اختصاص دادیم، همین.

اما آن چیزی که اعضای دیگر شورا اظهار می‌کنند دقیقا خلاف چیزی است که شما می‌گویید! شما از یک طرف می‌گویید پارک مادر و کودک و از سویی دیگر اظهار می‌کنید که خانم‌های مجرد هم می‌توانند وارد این پارک‌ها شوند! اگر این پارک‌ها مخصوص مادر و کودک است پس چرا زنان مجرد هم حق ورود به این پارک‌ها را دارند؟ این اظهارات و توجیهات دقیقا مصداق بارز زنانه- مردانه کردن پارک‌هاست! الان مشکل فقط مردان است؟

درست است؛ حق با شماست! اما ما فقط قسمت کوچکی از این پارک‌ها زنانه-مردانه کرده ایم نه همه آن را! هر محله تنها یک پارک زنانه-مردانه شده است! هدف ما این است که مادران، کودکان و زنان مجرد راحت باشند و در آن مکان مردی وجود نداشته باشد تا آن‌ها را اذیت کند. باز هم می‌گویم ما فقط قسمتی از پارک را زنانه- مردانه کرده‌ایم.
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، تاریخ انتشار:۱۷ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۳۳۴۱۱، www.didbaniran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
0
0
ایشون فقط حمایت نابجا کرده. اصلا این طور نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین