پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۷۹۴۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲
معصومه اسمعیلی معاون فرهنگی دانشگاه می‌گوید با توجه به گذشت سه سال از فعالیت شورای مرکزی، ارکان انجمن از رسمیت افتاده، زیرا اعضای آن فارغ‌التحصیل شده‌اند یا واحد درسی کافی برای عضویت در شورای دانشکده را ندارند. او مدعی شد: با افتخار امنیتی هستم.
شعار سال: جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان آزاداندیش دانشگاه علامه طباطبایی در جلسه‌ای با معصومه اسمعیلی، معاون فرهنگی دانشگاه داشتند. این جلسه با هدف پیگیری برگزاری انتخابات شورای دانشکده‌ها که پیش از آن سه مرتبه به طور کتبی دانشگاه درخواست شده بود، برگزار شد.

این دیدار بعد از یک ماه تلاش انجمن برای تشکیل جلسه با معاون فرهنگی میسر شد؛ چرا که ایشان هربار با بهانه‌های واهی از برگزار شدن جلسه طفره می‌رفتند. در نهایت، با تحصن اعضای انجمن در ساختمان ریاست، معاون فرهنگی دانشگاه، مجبور به تشکیل این جلسه شدند.

معاونت فرهنگی در ابتدا و با استناد به عدم فعالیت انجمن در دوران کرونا، علنا انجمن را منحل شده خواند. این در حالی است که تا به امروز هیچ نامه کتبی، به انجمن ابلاغ نشده است. معاونت فرهنگی همچنین ادعا کرد که نامه این انحلال را به وزارت علوم فرستاده‌اند. این اظهارات در زمانی مطرح می‌شود که در تمام دوران شیوع کرونا به تناسب وضعیت کشور، فعالیت‌های انجمن ادامه داشته است.

معاون فرهنگی دانشگاه می‌گوید با توجه به گذشت سه سال از فعالیت شورای مرکزی، ارکان انجمن از رسمیت افتاده، زیرا اعضای آن فارغ‌التحصیل شده‌اند یا واحد درسی کافی برای عضویت در شورای دانشکده را ندارند.

نخست آن که تنها یک سال از تمدید شورای مرکزی سابق گذشته است. انجمن اسلامی دانشجویان آزاداندیش، بهمن ۹۸ انتخابات شورای مرکزی خود را برگزار کرد و شورای مرکزی تا بهمن ۹۹ دوره یک‌ساله خود را گذرانده است. پس از آن هم، با درخواست شورای عمومی، شورای مرکزی سابق شش ماه به فعالیت خود ادامه دادند. انجمن بعد از گذشت این شش ماه، درخواست برگزاری انتخابات را به دانشگاه ارائه داد و این دانشگاه بود که با عدم پاسخگویی، برگزاری انتخابات را به تعویق انداخت.

به جز این، معاونت فرهنگی، درخواست لیست اعضای انجمن را داشت و مدعی بود اگر لیست اعضا به معاونت تحویل داده نشود، یعنی وجود چنین افرادی به طور کلی حقیقت ندارد. چنین درخواستی تا به حال انجام نشده، خلاف عرف و رویه حاکم بر انجمن‌ها بوده‌است. از طرفی در شرایطی که دانشگاه بیش از همیشه سعی در سرکوب دانشجویان دارد و همچنین تاکید چند باره معاونت فرهنگی مبنی بر اینکه: «با افتخار امنیتی هستم»، درخواست ارائه چنین لیستی، ظن پرونده‌سازی برای دانشجویان را تقویت می‌کند.

برخی ادعا‌های معاون فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی:

۱. انجمن اسلامی دانشجویان آزاداندیش، به دلیل عدم فعالیت در دوران همه گیری، منحل می‌شود. همچنین، درخواست انحلال این انجمن توسط دانشگاه به وزارت علوم ارسال شده است.

۲. اعضای انجمن اسلامی دانشجویان آزاداندیش التزام به دین اسلام ندارند.

۳. بسیاری از اعضای انجمن، فارغ‌التحصیل شده‌اند و حق عضویت در انجمن را ندارند؛ معاونت فرهنگی پس از این ادعا، دانشجویان را تهدید کرد که اگر من بخواهم همین الان اخراج می‌شوید!
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، تاریخ انتشار:۱۸ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۳۳۵۲۰، www.didbaniran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
0
0
افشای هویت امنیتی جرم است خانم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین