پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۴۲۲
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶
رئیس گروه حفظ و احیای بنا‌های تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: پرونده ۱۵ اثر تاریخی و فرهنگی غیرمنقول استان مرکزی برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور، تهیه و مستندسازی شده است.

شعار سال: اسماعیل شراهی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های استان مرکزی، افزود: آثار تاریخی همچون قلعه جمشیدی نیم‌ور در شهرستان محلات، قلعه اردمین شهرستان ساوه، غار‌های علی خورنده و گاو خور، حمام و قلعه روستای بازرجان شهرستان تفرش، قلعه روستای لریجان شهرستان محلات، از جمله این طرح‌ها هستند که در لیست ثبت در فهرست آثار ملی قرار دارند.

وی ادامه داد: همچنین حمام چاله (اسلامی) شهرستان خمین حمام محله پایین روستای هزاوه، قنات حسن‌آباد شهرستان کمیجان، نقوش صخره‌ای دره مروار، محوطه عمردیل، محوطه چشمه فاتمه و قنات دوولی روستای راوه شهرستان دلیجان از دیگر طرح‌هایی هستند که در لیست ثبت در فهرست آثار ملی قرار گرفته اند. تمامی این پرونده‌ها آماده و مستندسازی شده و در انتظار تصویب هستند.

رئیس گروه حفظ و احیای بنا‌های تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اظهار داشت: سال گذشته ۷ اثر استان از جمله ۳ آب انبار تاریخی در شهر آشتیان در فهرست آثار غیر منقول به ثبت ملی رسید.

شراهی تصریح کرد: بیش از ۲۲۰۰ اثر تاریخی و محوطه باستانی در استان شناسایی شده که از این تعداد ۹۰۸ اثر در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده و قنات ابراهیم‌آباد نیز در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده است.

 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۱۸ خرداد ۱۴۰۱، کدخبر: 1240682، www.ilna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین