پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۷۹۴۷۸
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱
بعنوان رسانه حامی دولت‌های اصولگرا بر عملکرد دولت سیزدهم نقد داریم. دولت در حوزه اقتصاد با نوعی شلختگی اقتصادی مواجه شده است. چه کسی به چند مدیر ریز و درشت کم اطلاع، اجازه این گونه یکه تازی و راه اندازی سونامی قیمت را داده است؟ بر چه اساسی مردم باید از حقوق اساسی خود کوتاه امده و تحت فشار اقتصادی قرار گیرند؟ چرا اداره کشور با این حجم از نادانی باید همراه باشد؟ با افزایش غیر منطقی و نادرست قیمت برق و گاز در سال ۱۴۰۰ هشدار دادیم که این آقایان قصد خالی کردن جیب مردم را دارند. گفتیم که افزایش قیمت یک بحث است و الزام به افزایش بهره وری در صنعت برق و نفت یک بحث دیگر. طرف پا را روی پای گذاشته و نرخ بالا و پائین می‌کند؟ تو غلط می‌کنی حقوق بگیری و کار نکنی و به همان شیوه نادرست قبلی ادامه طریق بدهی. افزایش ۵۷ درصدی حقوق و ادعای افزایش هزینه ۷ درصدی روی تولید دومین دست پخت برنامه ریزی غلط از افرادی امثال عبدالملکی بود؟ چه کسی این جوان کم اطلاع و بلندپرواز را بر مدیریت کشور تحمیل کرد؟ چرا پشت پرده‌ها را واکاوی نمی‌کنید آقای رئیس جمهور؟ یعنی فکر می‌کنید که فردی در اندازه عبدالملکی بدون حمایت پشت پرده‌ها، توان وزیر شدن داشت؟ زهی خیال باطل. سومین حلقه راه افتادن سونامی افزایش قیمت با برداشت ارز ۴۲۰۰ تومانی آنهم بشکل دفعی اتفاق افتاد. کدام حلقه مشاوره ناکارآمد و مسئله داری این را توصیه کرد؟ ما حتی شائبه نفوذ برایمان مطرح است. آن آقای به نام وزیر (ساداتی نژاد) هم برای خودش غصه قاچاق سه میلیون تنی گندم را سرهم کرد و اسباب خنده شد و کار بجایی رسید که طرف افغان هم صدایش درآمد. نتیجه این شکل از شلختگی می‌شود، اجاره خانه نزدیک به متری ۱۰۰ هزار تومان در تهران. واقعا داری کشور اداره می‌کنی؟ آقای رئیس جمهور، مشفقانه هشدار می‌دهیم بشنو قبل از اینکه شنیدن پیامد زا باشد و هزینه بر. حلقه سخت در پشت پرده دولت تو چادر زده و نیرو وارد کرده و تامین منافع می‌کند. آنقدر بد عمل می‌کند که بزودی پوست موز زیر پای خودت خواهد شد. پشنو آقای رئیس جمهور. ضربه خوردن تو به قیمت خدای ناکرده ضربه خوردن نظام تمام می‌شود.
شعار سال: سه روز قبل گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران توسط بانک مرکزی اعلام و مشخص شد در اردیبهشت ۱۴۰۱ متوسط قیمت هر متر مربع مسکن در شهر تهران به ۳۶ میلیون و ۳۱۲ هزار تومان رسیده که نسبت به فروردین امسال ۶.۱ درصد و در مقایسه با اردیبهشت پارسال ۲۶.۲ درصد افزایش یافته است. همچنین رشد سالیانه اجاره بها در تهران ۴۶ درصد و در کل کشور ۵۰.۶ درصد اعلام شد.

امروز هم معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در گزارشی تحت عنوان شاخص دسترسی خانوار‌ها به خرید و اجاره واحد مسکونی بر اساس نسبت قیمت به درآمد اعلام کرد که اطلاعات سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور نشان می‌دهد، متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران در سال ۱۴۰۰ معادل ۳۱ میلیون و ۲۹۶ هزار تومان بوده و میانگین اجاره هر متر خانه نیز در سال گذشته ۸۴ هزار و ۸۰۰ تومان بوده است.

بر اساس این گزارش متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران در سال ۱۳۹۵ معادل ۴ میلیون ۳۷۲ هزار تومان، در سال ۱۳۹۶ معادل ۴ میلیون و ۸۲۲ هزار تومان، در سال ۱۳۹۷ معادل ۸ میلیون و ۲۴۱ هزار تومان، در سال ۱۳۹۸ معادل ۱۳ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان، در سال ۱۳۹۹ معادل ۲۴ میلیون و ۲۹ هزار تومان و در سال ۱۴۰۰ معادل ۳۱ میلیون و ۲۹۶ هزار تومان ثبت شده است.

همچنین طبق اطلاعات بانک مرکزی، متوسط اجاره‌بها برای یک مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران در سال ۱۳۹۵ معادل ۲۳ هزار و ۴۰۰ تومان، در سال ۱۳۹۶ معادل ۲۸هزار و ۲۰۰ تومان، در سال ۱۳۹۷ معادل ۳۶ هزار و ۴۰۰ تومان، در سال ۱۳۹۸معادل ۴۷ هزار و ۵۰۰ تومان، در سال ۱۳۹۹ معادل ۶۲ هزار و ۹۰۰ تومان و در سال ۱۴۰۰ معادل ۸۴ هزار و ۸۰۰ تومان گزارش شده است.

شاخص کرایه مسکن اجاره‌ای کلیه مناطق شهری نیز در سال ۱۳۹۵ معادل ۱۰۰، در سال ۱۳۹۶ معادل ۱۰۷، در سال ۱۳۹۷معادل ۱۲۷، در سال ۱۳۹۸ معادل ۱۵۷، در سال ۱۳۹۹ معادل ۲۰۰ و در سال ۱۴۰۰ معادل ۸۲ هزار و ۹۰۰ ثبت شده است.

تعداد معاملات واحد‌های مسکونی در شهر تهران بر اساس سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات نیز در سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ حاکی است که در سال ۱۳۹۵ معادل ۱۵۱ هزار و ۳۶۳ معامله، در سال ۱۳۹۶ معادل ۱۶۰ هزار و ۳۴۵ واحد، در سال ۱۳۹۷ معادل ۱۱۱ هزار و ۱۶۹ واحد، در سال ۱۳۹۸ معادل ۷۴ هزار و ۸۰۲ واحد، در سال ۱۳۹۹ معادل ۷۲ هزار و ۲۹ واحد و در سال ۱۴۰۰ معادل ۶۴ هزار و ۷۲۱ معامله ثبت شده است.

بر همین اساس شاخص دسترسی نسبت قیمت به درآمد در سال‌های ۱۳۹۵ معادل ۱۳.۸، در سال ۱۳۹۶ معادل ۱۳.۱، در سال ۱۳۹۷ معادل ۱۹، در سال ۱۳۹۸ معادل ۲۴.۶ و در سال ۱۳۹۹ معادل ۳۲.۲ سال ثبت شده است. در این گزارش شاخص سال ۱۴۰۰ اعلام نشده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار:۲۰ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۵۵۶۸۱۰، www.etemadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین