پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۵۱۵
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰
بعد از چند روز جنجالی و پر صدا و ایجاد انواع اضطراب ها، سو تفاهم‌ها و شائبه‌ها، شایعه سازی‌ها و تخریب‌ها، سرانجام با دستگیری دزدان بانک واقعیت‌ها نمایان شد. شعار سال در ابتدای اعلام خبر سرقت هم تاکید نموده بود که اقدامات در سه شاخه انتظامی، فنی و قضایی در حال دنباله گیری است. آنچه که در این میان، ایجاد سوال نموده است، تعیین تکلیف مشتریانی است که اظهارات خلاف واقع داشتند. تعیین تکلیف افرادی است که بالای ده هزار دلار پول در صندوق‌های امانات بانکی داشتند. تعیین تکلیف کم توجهی به اخطار‌های نیروی انتظامی توسط مدیریت شعبه است. تعیین تکلیف شایعه سازان و تخریب چی‌ها است. همچنین ضروری است از تلاش نیروی انتظامی بدلیل حل مسئله در حد یک پرونده جرم و ممانعت از تبدیل یک بزه به پرونده امنیتی، تشکر گردد. از مدیریت بانک و روابط عمومی این مجموعه برای اطلاع رسانی سریالی و آرام سازی مشتریان و ممانعت از آسیب دیدگی اطمینان افراد باید تشکر کرد.
شعار سال: سردار حسین رحیمی با تشریح جزئیات دستگیری عوامل سرقت ۱۵ خرداد از صندوق امانات بانک ملی شعبه دانشگاه بیان نمود که با اقدامات حرفه‌ای مأموران پلیس آگاهی تهران (۲۰ نفر از کارگاهان حرفه‌ای پلیس) یکی از سرقت‌هایی که روی آن مانور داده شد و در بدو امر هیچ‌گونه سرنخی از آن نداشتیم، حل شد. پلیس آگاهی با تشکیل تیم‌های متعدد و انجام اقدامات ویژه و فنی در کمتر از ۲۴ ساعت به چگونگی وقوع و اجرای سرقت پی بردند و عناصر اصلی را شناسایی نمودند. مجرمین در تهران و برخی از شهرستان‌ها با چندین عملیات پلیسی که در برخی موارد منجر به تیراندازی و مضروب شدن سارقین حین فرار شد، اکثر قریب به اتفاق اعضای تیم سرقت دستگیر شدند.
دستگیری سارقان و پرده برداری از واقعیت سرقت بانک ملی
بخشی از این سارقین در همان روز ابتدایی به خارج از کشور متواری شدند که با اقدام به موقع و سریع اینترپل و سرعت بی نظیر پلیس برای اعلام قرمز و اقدام هماهنگ با کشور ترکیه، سه نفر از سارقین در آن کشور دستگیر شدند و در اختیار افسر رابط پلیس ما در آن کشور هستند. عوامل مرتبط با سارقان این سرقت هالیودی که برخی فروشنده اموال شهروندان بودند نیز دستگیر شدند. پس از این دستگیری‌ها، مقادیر زیادی از اموال مسروقه در فرودگاه امام خمینی (ره) در ماشینی که توسط متهمان تهیه گردیده بود و مقادیری در تهران کشف شد.
تعداد بازدید : 8
 
در روند این پیگیری، بخش عمده‌ای از اموال مردم اعم از طلاجات، هزاران سکه و ارز کشف شد و با هماهنگی دستگاه قضائی به بانک ملی تحویل خواهد شد. مالباختگان به پلیس آگاهی مراجعه نکنند، چون پلیس آگاهی هیچ اختیاری برای تسلیم این اموال ندارد.
تعداد بازدید : 6
 
سردار رحیمی بیان داشت که به جهت عدم رعایت ابتدایی‌ترین اصول امنیتی، سارقان از پارکینگ بانک وارد شدند و ۱۲ ساعت در محل حضور داشتند. سارقان توانستند ۱۶۸ صندوق را باز کنند؛ این در حالی است که در یک ماه پیش، پلیس پیشگیری برای همین بانک، نقاط ضعف را گوش زد می‌کند که متاسفانه مورد توجه قرار نگرفته بود. بانک قبلی که در خیابان فلسطین مورد سرقت ناموفق قرار گرفت، توسط همین گروه سارق صورت گرفته بود (سارقین سابقه سرقت از بانک داشتند) و از طرف دیگر مشخص شد که این سرقت ارتباطی با حمله سایبری اخیر ندارد. از بین کارکنان بانک تا این لحظه، به کسی مظنون نیستیم و بنظر می‌رسد که دخالتی نداشتند و تنها دو نفر به دلیل سهل انگاری بازداشت شدند.

رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به سوال آیا گزارش ترک فعل بانک ملی در خصوص این سرقت به دادستانی ارائه شده است، گفت: در بسیاری از موارد این موضوع به‌دادستانی اعلام شده و فصلی یک بار تمام بانک‌ها بازدید می‌شوند و چک لیستی دارند که باید رعایت شود و در مواردی که تعلل شود هم امضا از رئیس بانک گرفته می‌شود و هم به مراجع قضائی اعلام می‌شود.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین