پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۶۸۳
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵
رضا رویگری مردی که صدای "ایران ایران ایران رگبار مسلسل‌ها"ی او سال‌های سال در دهه فجر از رادیو و تلویزیون پخش می‌شد حالا فیلمی از او منتشر می‌شود که باران تراول بر سر او می‌بارد و بهت و حیرت او از این حرکت کاملا در فیلم مشهود است.
شعار سال: رضا رویگری مردی که صدای "ایران ایران ایران رگبار مسلسل‌ها"ی او سال‌های سال در دهه فجر از رادیو و تلویزیون پخش می‌شد حالا فیلمی از او منتشر می‌شود که باران تراول بر سر او می‌بارد و بهت و حیرت او از این حرکت کاملا در فیلم مشهود است.

دست به دست شدن این فیلم و واکنش نسبت به آن آنقدر سریع اتفاق افتاد که نزدیکان و دوستان این هنرمند که همین چند ماه پیش او را از کهریزک راهی یک خانه در شمال تهران کردند تا این پیشکسوت زندگی بهتری را در دوران نقاهت بیماری اش تجربه کند، زود دست به کار شدند و با انتشار فیلمی که خود رضا رویگری هم در آن حضور دارد اعلام کردند که مراسمی که این هنرمند در آن حضور داشته نه گلریزان بوده و جشنی برای پول جمع کردن؛ تولد یکی از دوستان بوده و ریختن تراول سر رویگری شوخی بیش نبوده است.

رضا رویگری از کهریزک تا دعوت به همکاری

پنجم اردیبهشت امسال ویدئویی کوتاه از رضا رویگری، منتشر شد که در آن اعلام شد این بازیگر از یک هفته قبل به آسایشگاه کهریزک برده شده و برای رهایی از آنجا از مردم کمک خواسته است؛ این هنرمند در نهایت پس از سه هفته بستری شدن در آسایشگاه کهریزک، ۱۸ اردیبهشت در منزلی که همراه با پرستار مهیا شده بود و هزینه اجاره و رهن آن را خیرین و هنرمندان تامین شده بود ساکن شد.

بعد از آن این هنرمند بیش از گذشته بر سر زبان‌ها افتاد تا جاییکه حتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در گفت و گویی بیان کرده بود که هزینه درمان و استقرار او در کهریزک پرداخت می‌شود.

البته ماجرای حضور او در کهریزک زمانی خبرساز‌تر شد که او در این ویدیو از بی‌مهری همسرش صحبت کرده بود و برای رهایی از وضعیت کنونی از مردم کمک خواست؛ البته نقد این هنرمند نسبت به همرش بی پاسخ نماند و تارا کریمی در گفت‌وگویی تلفنی با یکی از تلویزیون‌های اینترنتی، ضمن گلایه از قضاوت‌هایی که در مورد نحوه برخورد او با این هنرمند شده است می‌گوید ۸ سال از عمرش را صرف نگهداری و پرستاری از رویگری کرده است البته او این را هم اضافه کرد که این قضاوت‌ها چیز جدیدی نیست و من هم به مردم حق می‌دهم که دوست نداشته باشند هنرمندشان در وضعیتی نابسامان قرار داشته باشد. البته که این شرایط ممکن است از دید مردم نابسامان باشد، اما این صلاحدید تیم پزشکی ایشان بود که بهتر است در جایی نگهداری شوند که تیمی از پزشکان در کنارشان باشند و بهترین شرایط و امکانات در اختیارشان قرار بگیرد و هر کسی، هر کاری که می‌تواند برای ایشان انجام دهد. واقعا هم این‌طور بوده است.

اما شرایط کم کم تغییر کرد و چند وقت بعد رضا رویگری در گفت‌و‌گویی از دعوت او به حضور در نقش‌های مختلف در سریال و فیلم‌های سینمایی خبر داد و در نهایت بازی در نقش‌های پیشنهادی را به بهبودی کامل‌اش موکول کرد.

همه چیز داشت خوب پیش می‌رفت تا انتشار فیلم چند روز پیش که بهانه‌ای شد تا نگارنده به سراغ موضوع مهمی به نام "کرامت انسانی" برود که این روز‌ها در آشوب بالا رفتن قیمت دلار و سکه و طلا و فرو ریختن متروپل و تصادف قطار و بیل مکانیکی و صد‌ها اتفاق عجیب و غریب این روز‌ها گم شده است.
 
سطحی‌نگری و بازدید گرفتن از اتفاق‌هایی از این دست در این هیاهو، به نگاه غالب جامعه تبدیل شده است و جامعه را به سمت و سویی سوق می‌دهد که تنها جزء از کل را می‌بیند تا جایی که به ابتذال و در سطح ماندن عادت کند و علاوه بر فراموشی انسان دوستی و توجه به کرامت انسانی، خود را در دسته‌ای قرار دهد که نان شب خود را در لا به لای انتشار فیلم‌هایی جست و جو کند که معنای واقعی کلمه بی حرمتی است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از دیدار نیوز، تاریخ انتشار:۲۴ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۳۱۶۱۳، www.didarnews.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین