پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۷۹۸۱۳
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب کلیات اصلاح قانون اختیارات بانک مرکزی پس از ۵۰ سال در مجلس گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا ۲ ماه دیگر بتوانیم این قانون را در کشور تصویب کنیم.
شعار سال: رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب کلیات اصلاح قانون اختیارات بانک مرکزی پس از ۵۰ سال در مجلس گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا ۲ ماه دیگر بتوانیم این قانون را در کشور تصویب کنیم.

محمدرضا پورابراهیمی روز پنجشنبه در هفتاد و چهارمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق کرمان افزود: اصلاح قانون بانک مرکزی در شرایطی رقم می‌خورد که بسیاری از مشکلات بانک مرکزی رفع شده است.

وی با اشاره به پیش بینی برنامه برگزاری نشست مشترک اعضای شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با مسؤولان کشوری و رییس کل بانک مرکزی در محل کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به مشکلات بانکی بسیار فعالان اقتصادی استان کرمان پیشنهاد می‌شود که دادگاه تخصصی دعاوی تجاری برای نخستین بار در کشور در استان تشکیل شود.

بزرگترین چالش توسعه کرمان زیرساخت است

پورابراهیمی افزود: وضعیت استان کرمان در سه عامل اقتصادی از جمله بانکی، مالیاتی و تامین اجتماعی مطلوب نیست و بی ثباتی قوانین و مقررات را طی سه سال گذشته داشتیم.

وی ادامه داد:، اما بزرگترین چالش در استان کرمان نداشتن زیرساخت مناسب است و توسعه استان کرمان با آب گره خورده؛ این درحالی است که پروژه فولاد راور در حال بهره برداری قرار دارد، اما برق ندارد و بخش خصوصی برای تامین آن ۲ برابر هزینه تمام شده احداث کارخانه باید هزینه کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگترین چالش برای توسعه استان کرمان تامین زیرساخت آب، برق و گاز است.

انتقال آب خلیج فارس به کرمان تا پایان سال جاری

وی در ادامه با بیان اینکه شاهد بدعهدی برخی وزیران برای تامین آب و برق بوده ایم یادآور شد: اکنون جلسات مستمر تخصیص آب صنعت و شرب از خلیج فارس برای شهر کرمان برگزار و مصوبات لازم اخذ شده؛ ضمن اینکه انتقال آب به طول ۳۰ کیلومتر از خط پیشین، لوله گذاری شده و مابقی پروژه تا رفسنجان نیز باید اجرایی شود.

پورابراهیمی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان، سازمان صمت و شرکت‌های معدنی و نیز مذاکره با وزیر نیرو افزود: شرکت ملی مس پس از تغییر مدیریتی همکاری کرد و مجموعه منابع موردنیاز پروژه انتقال آب به استان کرمان تزریق شد؛ اکنون این امر به قراردادی تبدیل شده که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وی ادامه داد: تمامی تلاش‌ها را به کار می‌گیریم که پروژه انتقال آب خلیج فارس تا پایان سال جاری برای تامین شرب و صنعت استان کرمان اجرایی شود.

چالش‌های فضای کسب و کار

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: مشکلات فضای کسب وکار در کشور به دغدغه تبدیل شده است و زمانی رتبه کرمان را در این حوزه با دیگر مناطق کشور مقایسه می‌کنیم ناظر بر این است که چه کاری انجام دهیم که وضعیت ما بهتر شود.

وی با اشاره به فعالیت کارگروه تخصصی در حوزه مالیات ابراز داشت: بخشی از مشکلات به علت نداشتن اطلاعات است؛ فرایند صدور مجوز‌ها و نحوه ارائه خدمات را در ارزیابی‌ها دنبال می‌کنیم.

پورابراهیمی گفت: همچنین کارگاه‌های آموزشی و نشست تخصصی تامین مالی را باید به استان کرمان بیاوریم که پس از مدتی مسائل فضای کسب و کار استان حل و نتیجه آسیب شناسی شود.

تعطیلی واحد‌های تولیدی کرمان

شهباز حسن پور نایب رییس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم شهرستان‌های سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اکثر واحد‌های تولیدی استان تعطیل شده‌اند و اقدامات به نوعی قفل شده لذا باید تمامی ظرفیت‌های قانونی را برای رفع مشکلات آن‌ها به کار بست.

وی با بیان اینکه تمامی بانک‌ها به دنبال ۱۰ شرکت بزرگ استان کرمان می‌روند افزود: این در حالی است که ۹۰ درصد اشتغال در شرکت‌های کوچک و کارگاه‌های زودبازده است که به آن‌ها توجهی نمی‌شود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خیرگزاری تابناک، تاریخ انتشار:۲۶ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۱۲۴۸۵۶، www.tabnak.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین