پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۸۵۵
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
ممکن است به ظاهر هیچ چیزی نباشد، اما همین هیچ چیز پر کاربرد، فناوری بسیار پیشرفته‌ای دارد. اهمیت داستان از زمانی شروع می‌شود که بدانیم هر شهروند در حدود دو متر زیپ در سال نیاز داشته و از واردات ۵ میلیون دلاری برخوردار است. در حال حاضر، حدود ۱۵ کارخانه هم در حال تولید داخل هستند. اما چرا غالب کارخانجات، واحد زیپ فلزی خود را تعطیل کرده اند؟ کم اظهاری در گمرک و کیفیت پائین واردات در کنار واردات پیله وری و ته لنجی، بازار داخلی را تخته کرده است. بنظر شما وضعیت بازار تولید سوزن داخلی و میخ تولید داخل چگونه می‌تواند باشد؟

شعار سال: سخنگوی گمرک در زمینه واردات کالا‌های غیرضروری گفت: در سال ۱۴۰۰، میزان هزار و ۹۰۱ تن زیپ وارد کشور شد که ارزش آن حدود پنج میلیون دلار بوده است.

تعداد بازدید : 85

تولیدکنندگان زیپ می‌گویند به طور میانگین هر فرد در سال به ۲ متر زیپ نیازمند است این یعنی کشور ما سالانه به ۱۶۰ میلیون متر زیپ نیازمند است که ۱۸ تولیدکننده زیپ می‌توانند این نیاز را برطرف کنند، اما واردات و قاچاق زیپ، کمر تولید را خم کرده و تولیدکنندگان با نصف ظرفیت تولید کار می‌کنند.

نائب رییس اتحادیه پوشاک گفت: وارد کنندگان زیپ عمدتا تولید کننده پوشاک هستند و هیچ وقت واردکننده پوشاک زیپ، کارت بازرگانی خود را به خاطر واردات زیپ به خطر نمی‌اندازد.

علیرضا پیمان پاک رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران مدعی است بیشتر واردات زیپ از طریق ته لنجی‌ها وارد کشور می‌شود که متاسفانه آیین نامه درستی ندارند.

وی اضافه کرد: این آئین‌نامه در دولت تهیه شده و به زودی اصلاح می‌شود، اما نباید انتظار داشت همه مواردی که در سال‌های گذشته مشکل داشته، در سه ماه آینده در دولت به سرانجام برسد.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین