پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۹۰۲
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
رائفی‌پور در مصاحبه‌ای مفصل با خبرفوری، هرچند که به صورتی قطعی قتل‌های زنجیره‌ای را به خارجی‌ها نسبت داده است، در عین حال به صورتی تلویحی اکبر خوشکوشک را یکی از اعضای تیم قتل‌ها معرفی کرد. خوشکوشک یکی از کسانی است که فیلم بازجویی او در ماجرای قتل‌ها منتشر شده و در یک سال اخیر نیز در کلاب‌هاوس فعال است.
شعار سال: در حالی رائفی پور مدعی است که خوشکوشک در کلاب‌هاوس در اتاق‌های اصلاح طلبان سخن می‌گوید که اتفاقا اتاق‌های اصولگرا به او تریبون می‌دهند.

علی اکبر رائفی‌پور، سخنران اصولگرا، می‌گوید: آقا داریوش فروهر را می‌خواهی بکشی؟ غلط کردی می‌خواهی بکشی. نه حتماً می‌خواهم بکشم. باشد. می‌خواهد بکشد. با تصادف بکشش. به این دقت کنید ها! تکه تکه، روده‌هایش را بیرون بکشی. رائفی‌پور در مصاحبه‌ای مفصل با خبرفوری، هرچند که به صورتی قطعی قتل‌های زنجیره‌ای را به خارجی‌ها نسبت داده است، در عین حال به صورتی تلویحی اکبر خوشکوشک را یکی از اعضای تیم قتل‌ها معرفی کرد. خوشکوشک یکی از کسانی است که فیلم بازجویی او در ماجرای قتل‌ها منتشر شده و در یک سال اخیر نیز در کلاب‌هاوس فعال است.

رائفی پور گفت: الان یکی از همان تیم در کلاب‌هاوس شروع می‌کند علیه ما لجن‌پراکنی. بعد چه کسانی دعوتش می‌کنند به او تریبون می‌دهند؟ حدس بزنید، اصلاح‌طلب‌ها. چرا؟ چون فقط دارد به رائفی فحش می‌دهد. بابا دارید خودتان را به گند می‌کشید. چه کسی؟ آدمی که اتهام قتل دارد، جنایت دارد. یعنی شما فکر کنید تکه‌تکه کرده بودند این‌ها را. برای چه این‌طوری کشتند؟ یا بیمار روانی‌اند، یعنی دوست دارند، لذت می‌برند، اختلال دارند. یا اینکه نه، عمداً طوری کشتند که مثل بمب صدا کند تا خود آمریکا برود. زمان آلبرایت بود دیگر. خورد به هم دیگر؛ نگذاشت.

در حالی رائفی پور مدعی است که خوشکوشک در کلاب‌هاوس در اتاق‌های اصلاح طلبان سخن می‌گوید که اتفاقا اتاق‌های اصولگرا به او تریبون می‌دهند.

روایت خوشکوشک از قتل‌های زنجیره‌ای که پیشتر در مصاحبه‌ای تفصیلی با انصاف نیوز نیز مطرح شده بود از سوی برخی تحلیلگران مورد انتقاد شدید قرار دارد و آن را تحریف شده می‌خوانند.

بخش‌هایی دیگر

رائفی‌پور در پاسخ به خبرنگار که در ادامه‌ی مصاحبه می‌گوید «کشیش‌ها در اصفهان تکه تکه شدند دیگر»، گفت: کشیش‌ها، اهل‌سنت، همین‌طوری زدند. خب این پروژه است. بعد چه کسی پشتش است؟ من نمی‌گویم، عین صراحت رهبر انقلاب: «این کار اسرائیل است.» در جلسۀ ۳ تیر می‌گویند ایشان که تمام مسئولین نظام نشسته‌اند. از من بپرسید من چه می‌گویم؟ می‌گویم قتل‌های زنجیره‌ای هیچ ربطی به خاتمی ندارد. جریان راستی‌ها می‌گویند به این‌ها ربط دارد. من تحلیلم این است به این‌ها ربطی ندارد. اسرائیلی است. اسرائیل می‌خواست ما این کار را بکنیم. چه شد؟ روابط خراب شد. می‌خواستیم با آلمان‌ها رابطه برقرار کنیم، بحران میکونوس. یعنی هرجا می‌خواستیم با غرب ارتباط برقرار کنیم. الان رائفی‌پور تغییر نکرده، پنج‌شش سال است دارم می‌گویم ها! آن موشک‌هایی که گذاشتند، خمپاره‌انداز‌هایی که بلژیک می‌خواستند بفرستند، لو رفت. همۀ این‌ها کار تیم آقای سعید امامی بود. می‌گویم اگر… ببینید با این شرایط تو باز هم می‌گویی اگر؟ این که دیگر خیلی بدیهی است خیلی‌ها می‌گویند. مثلاً آقای پورمسعود می‌گوید نه این بدیهی است. می‌گویم باز من به خاطر آخر و عاقبت یک‌خرده برایم مهم‌تر است احتمالاً از تو، شوخی بهش می‌گویم، می‌گویم اگر خودش عامل نبوده، در پازل است. بله در پازل هستی تو.

او افزود: هنوز هم همین است. ببینید اسرائیلی‌ها… حالا هرچقدرش را توانستید پخش کنید دیگر، نمی‌دانم، من بگویم بماند ثبت بشود، یک روزی شاید پخش بشود آدمی‌زاد از آخرتش خبر ندارد، از یک ثانیه بعدش خبر ندارد. اسرائیلی‌ها خط قرمزشان این است؛ ایران ارتباط با دنیا نگیرد. همیشه چهرۀ کریه و سیاه از انقلاب گزارش بشود. برای همین امضا‌های کار چیست؟ فیلم‌های سینمایی تاریک و سیاه. این خط اسرائیلی است. هرجا ما خواستیم… اسیدپاشی اصفهان، این کار اسرائیلی است. چرا؟ چون زمان… یکی از خوبی‌های دولت آقای روحانی این بود که توریست زیاد شد. من عرض کردم اینجا مثبت ببینم می‌گویم. توریست زیاد شد، این‌ها که آمده بودند تعجب می‌کردند. چون کلی بمباران تبلیغاتی… ببینید سر اوکراین دارند چه‌کار می‌کنند؟ بمباران تبلیغاتی شد. کشور امن، ارزان، برای آن‌ها خیلی ارزان بود ایران خرید دیگر، ارزان‌ترین مقصد برای خرید در دنیا ایران است.

رائفی پور در جایی دیگر از این مصاحبه گفته بود: گوگوش را چه کسی فرستاد خارج؟ گوگوش که ایران بود. با کیمیایی بود دیگر. چه کسی او را فرستاد خارج؟ سعید امامی؛ متهم اصلی قتل‌های زنجیره‌ای. اگر بخواهند، یک نفر می‌آید. بخواهند، یکی می‌رود. چه فکری پشت سر آن است؟ من راجع به این هم قضاوت نمی‌کنم. من راجع به سعید امامی از من می‌پرسند می‌گویند چه‌طوری است؟ می‌گویم اگر جاسوس نبوده باشد، در پازل اسرائیل بازی کرد. منصفانه می‌گویم. می‌گویم اگر جاسوس نبوده باشد، در پازلشان بازی کرد. مثلاً آقای پورمسعود می‌آید می‌گوید نه، جاسوس است. من می‌گویم نه. چون پیچیدگی‌ها دارد. شما وقتی با یک… این‌ها آموزش‌های ضد بازجویی می‌بینند، مثلاً برای شما می‌توانند رطب و یابس را یک‌جوری به‌هم ببافند که جور دربیاید، وقتی طرف دارد از خودش دفاع می‌کند. شما آن کسانی که قتل‌های زنجیره‌ای را آن‌طوری بازجویی کردند می‌روی، از خودشان دفاع می‌کنند؛ نه باید اینطوری می‌بود، بچه که نبوده، باید محکم باهاش برخورد می‌کردیم تا حرف بزند. این است، فلان است بهمان است. با این‌یکی صحبت می‌کنید، این هم می‌گوید نه. یا حضرت عباس! کدام‌یکی از این‌هاست؟ سخت است، با بچه طرف نیستید که شما یک پِخَش کنید بترسد. یک عمر ملت را نشانده بازجویی کرده. شما یک‌هویی می‌بینید که…


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از حکایت گیلان، تاریخ انتشار:۲۸ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۰۴۴۶، hekayatgilan.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین