پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۹۴۴
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
قطار کانتینری آزمایشی اعزامی قزاقستان به مقصد ترکیه و اروپا با ورود به کریدور شبکه سراسری ریلی ایران، طی مراسم رسمی امروز (۲۹ خرداد) از ایستگاه راه‌آهن تهران عازم ترکیه شد.
شعار سال: اعزام این قطار بر اساس مذاکرات و هماهنگی‌های قبلی انجام‌شده بین سیدمیعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با مدیرعامل راه‌آهن قزاقستان و با هدف فعال کردن کریدور ترانزیتی KTI (قزاقستان - ترکمنستان - ایران) و در ادامه حمل به مقصد ترکیه و اروپا در چارچوب نشست روسای جمهور دو کشور ایران و قزاقستان صورت پذیرفته است.

این قطار کانتینری روز سه‌شنبه مورخ ۲۴ خرداد از مبدا اکتائو قزاقستان بارگیری و به مقصد در نظر گرفته‌شده، مطابق برنامه تنظیمی اعزام شده است. همچنین در راستای تفاهمات صورت‌گرفته، امروز (یکشنبه ۲۹ خرداد) موافقتنامه‌ای بین روسای جمهوری دو کشور و با حضور قاسم ژورمارت توکایف، رئیس جمهور قزاقستان در تهران، به امضا رسید.

گفتنی است؛ طول این مسیر ریلی شش هزار و ۳۳۶ کیلومتر است که از این میزان، حدود سه هزار و ۱۸۵ کیلومتر در قلمرو قزاقستان، ۷۰۰ کیلومتر در قلمرو ترکمنستان، یک‌هزار و ۵۱۷ کیلومتر در قلمرو ایران و ۹۳۴ کیلومتر آن در قلمرو ترکیه قرار دارد.
 
نخستین قطار کانتینری از تهران به ترکیه حرکت کرد

سیدمیعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن نیز در توئیتی درباره راه‌اندازی کریدور ریلی قزاقستان- ترکمنستان- ایران- ترکیه، نوشت: «به لطف خدا و با هم‌افزایی میدان و دیپلماسی، پس از مذاکرات و توافقات چندماهه، امروز کریدور ریلی قزاقستان- ترکمنستان- ایران- ترکیه با هدف‌گذاری اولیه جابه‌جایی سالانه ۵ میلیون تن بار به منظور بهره‌مندی از مزیت ژئوپلیتیک کشور راه‌اندازی شد.»


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:۲۹ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۴۰۱۰۳۲۹۲۰۷۱۰، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین