پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۹۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
قطر روز یکشنبه اعلام کرد که شرکت نفت و گاز انی را به عنوان دومین شریک خارجی خود برای توسعه بزرگ‌ترین میدان گازی جهان انتخاب کرده است. قطر هفته گذشته نیز شرکت فرانسوی توتال انرژی را با اعطای سهم ۶.۲۵ درصدی، به عنوان بزرگ‌ترین شریک خارجی خود برای توسعه بزرگترین میدان گاز طبیعی جهان انتخاب کرد.
شعار سال: یورونیوز نوشت: قطر روز یکشنبه اعلام کرد که شرکت نفت و گاز انی را به عنوان دومین شریک خارجی خود برای توسعه بزرگ‌ترین میدان گازی جهان انتخاب کرده است.

سعد شریدا کعبی، وزیر انرژی قطر با اعلام این خبر گفت که این شرکت ایتالیایی کمی بیش از ۳ درصد در پروژه توسعه بخش شرقی میدان گازی گنبد شمالی به ارزش ۲۸ میلیارد دلار سهم خواهد داشت.

قطر قصد دارد تولید گاز طبیعی مایع (LNG) خود را با توسعه میدان گازی مشترک با ایران تا سال ۲۰۲۷ بیش از ۶۰ درصد افزایش دهد.

قطر هفته گذشته نیز شرکت فرانسوی توتال انرژی را با اعطای سهم ۶.۲۵ درصدی، به عنوان بزرگ‌ترین شریک خارجی خود برای توسعه بزرگترین میدان گاز طبیعی جهان انتخاب کرد.

بر پایه برآورد‌های انجام شده، میدان گنبد شمالی که با ایران مشترک است و در این کشور به پارس جنوبی شهرت دارد، حدود ۱۰ درصد از ذخایر شناخته شده گاز طبیعی جهان را در اختیار دارد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، تاریخ انتشار:۲۹ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۳۴۲۵۳، www.didbaniran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
0
0
ایران داره چکار میکنه برای توسعه میادین گازی مشترک؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین