پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۹۹۲
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
دادستان عمومی و انقلاب تهران ضمن تاکید بر تسریع در اجرای طرح فاضلاب شهر تهران، دستور داد وضعیت نامناسب رودخانه‌ها، مسیل‌ها وکانال‌های شهری پایتخت تا پایان سال جاری ساماندهی و از انباشت آب‌های سطحی فاضلاب در این مکان‌ها جلوگیری شود.
شعار سال: در راستای دستور‌های علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران، مرتضی تورک معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم این دادستانی اعلام کرد: بنا به دستور قضایی صادره خطاب به شرکت آب و فاضلاب استان تهران و معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران مقرر شد تا پایان سال جاری نسبت به ساماندهی وضعیت نامناسب رودخانه‌ها، مسیل‌ها وکانال‌های شهری اقدام و از هر گونه انباشت آب‌های سطحی آلوده‌کننده فاضلاب همچنین از ورود فاضلاب به مزارع جلوگیری شود.

تورک اظهار داشت: کارگروه ویژه برای تسریع در اجرای طرح فاضلاب شهر تهران تشکیل می‌شود و در این زمینه، شرکت آب و فاضلاب و شهرداری تهران مکلف شده است تا موانع اجرای طرح جامع فاضلاب شهر تهران را در کمترین زمان، برطرف کنند.

وی با ارائه مثال‌هایی از موانع موجود تصریح کرد: در مناطقی از تهران مانند دره فرحزاد به دلیل عدم تهیه و ارائه نقشه و طرح تفصیلی شهر تهران، امکان تکمیل طرح فاضلاب ممکن نیست یا وضعیت بزرگراه یادگار امام (ره) در محدوده منطقه ۱۰ شهرداری تهران بعد از گذشت ۲۰ سال، بلاتکلیف است و به مانع اصلی بر سر راه اجرای طرح فاضلاب شهر تهران تبدیل شده است.

معاون دادستان تهران تأکید کرد: بنا به اعلام نظر کارشناسان حوزه آب با اجرای کامل طرح جامع فاضلاب پایتخت، بخش بسیار زیادی از مشکل تأمین آب کشاورزان جنوب تهران رفع می‌شود.

وی اضافه کرد: نمایندگان سازمان حفاظت محیط زیست درباره عدم تغذیه منابع آب‌های زیرزمینی در تهران ابراز نگرانی دارند و در این زمینه مقرر شد کارگروه ویژه مشترک بین شرکت آب و فاضلاب و اداره‌کل حفاظت محیط زیست تشکیل و ضمن بررسی موضوع، شرکت آب و فاضلاب نسبت به تأمین نظر سازمان حفاظت محیط زیست و رفع نگرانی‌های موجود اقدام کند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۳۱ خرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۸۴۷۹۵۵۸۹، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین