پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۷۹۹۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: "طرح تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی دانش آموزان" دوره ­های ابتدایی، اول متوسطه و دوم متوسطه (نظری، فنی و حرفه‌­ای و کاردانش) را در تابستان ۱۴۰۱ اجرا خواهیم کرد. بیست درصد (۲۰%) از دانش‌آموزان مدارس دولتی به تفکیک دوره‌های اول و دوم متوسطه (نظری، فنی­ وحرفه‌ای و کاردانش) تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.
شعار سال: مهدی کاظمی گفت: در راستای توسعه عدالت آموزشی و تربیتی و با هدف بهبود و تکمیل فرایند آموزش، جبران نارسایی­‌ها و کاستی‌­های آموزشی و تعمیق یادگیری دانش آموزان، "طرح تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی دانش آموزان" دوره ­های ابتدایی، اول متوسطه و دوم متوسطه (نظری، فنی و حرفه‌­ای و کاردانش) را در تابستان ۱۴۰۱ اجرا خواهیم کرد.

به گفته وی کاستی‌­های آموزش در فضای مجازی و نگرانی از کفایت دسترسی‌­ها به ابزار‌های کارآمد در تحقق اهداف این الگوی آموزشی، خصوصا در مناطق کمتر برخوردار، فاصله آموزشی و افت تحصیلی را ایجاد کرده اند.

او گفت: بیست درصد (۲۰%) از دانش‌آموزان مدارس دولتی به تفکیک دوره‌های اول و دوم متوسطه (نظری، فنی­ وحرفه‌ای و کاردانش) تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

معاون آموزش متوسطه گفت: هرچند با حمایت دولت و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش و همکاری و همراهی پرسنل زحمتکش آموزش و پرورش، از ۱۴ فرودین ۱۴۰۱ کلاس‌های حضوری در تمامی مدارس کشور برگزار شدند؛ اما جبران کاستی‌­های یادگیری و ضعف علمی دانش آموزان نیازمند برنامه ریزی جامع در همه ابعاد آموزشی و تربیتی است که باید مد نظر تمامی برنامه ریزان نظام تعلیم و تربیت قرار گیرد.

او گفت: اولویت اجرای طرح به تشخیص کارگروه تخصصی آموزشی و پرورشی استان، مدارس مناطق کمتر برخوردار، مرزی و حاشیه شهر‌ها و مدارس روستایی، عشایری و شبانه‌روزی است و این طرح دو گروه از دانش‌آموزان را تحت پوشش آموزش‌های جبرانی و تقویتی قرار می‌دهد.

گروه اول: دانش‌آموزانی که بر اساس ضوابط موجود در آیین‌نامه‌های آموزشی و ارزشیابی، نتوانسته‌اند نصاب قبولی را در خرداد ۱۴۰۱ کسب کنند.

گروه دوم: دانش‌آموزانی که علی رغم کسب نصاب قبولی در دروس، بر اساس تحلیل نتایج ارزشیابی پایانی (خرداد۱۴۰۱) توسط شورای مدرسه، نیازمند شرکت در کلاس­‌های جبرانی و تقویتی تشخیص داده شده‌اند.

به گفته عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش ادارات آموزش و پرورش شهرستان­ ها، مناطق و نواحی پس از دریافت شیوه‌نامه، ضمن برگزاری جلسه با مدیران مدارس دولتی و دریافت نظرات آنان باید برای انتخاب پایگاه (متناسب با تعداد مشمولین) و عناوین دروس (حداکثر چهار عنوان درسی) در سطح منطقه اقدام کنند.

او گفت: در تعیین پایگاه­‌های مجری طرح باید به­ گونه‌­ای برنامه­‌ریزی شود که سهولت دسترسی حداکثری دانش ­آموزان، امکانات آموزشی و تجهیزات سرمایشی و ... مورد توجه قرار گیرند.

کاظمی ضمن تاکید به برگزاری کلاس‌ها در ماه‌های تیر و مرداد ۱۴۰۱ گفت: آموزش دروس منحصراً به شیوه حضوری است و مدارس می­‌توانند با بهره‌گیری از سامانه شاد و محتوا‌های بارگذاری شده در این سامانه نسبت به ارائه آموزش ­های مکمل به دانش‌­آموزان (خارج از زمان برنامه هفتگی و برگزاری آموزش ­های حضوری) اقدام کنند.

او در خصوص نحوه ارزشیابی از آموزش‌های ارائه شده به دانش آموزان گفت: پس از پایان فرآیند آموزش، ارزشیابی دانش ­آموزان در شهریور ۱۴۰۱ مطابق با برنامه تنظیم شده توسط مدارس/پایگاه‌ها انجام می‌­شود. با تائید شورای عالی آموزش و پرورش در صورتی که نمرات ارزشیابی دانش ­آموزانِ گروه دوم در شهریور، بیشتر از نمرات خرداد باشد، این نمرات، جایگزین نمرات خرداد خواهند شد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:۳۱ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۸۱۶۶۲۰۸، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
0
0
تقریبا این کلاس های جبرانی برای همه بچه ها ضروریه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین