پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۱۲۰
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از موسسات و شرکت‌ها خواست تا اطلاعات بیمه شدگان خود را در پایگاه اطلاعات بر خط بیمه‌شدگان ثبت کنند.
شعار سال: دکتر محمد مهدی ناصحی با اشاره به اینکه بیش از ۴۵ میلیون نفر در حال حاضر تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: اقدامات و پیگیری بسیاری از سال گذشته برای بیمه شدن ۳ دهک اول جامعه به صورت رایگان انجام شد، بدون تردید این کار در کنار اقدامی که برای تحول مناطق حاشینه نشین و آسیب پذیر جامعه بود، انجام شد؛ لذا در قالب این طرح حدود ۴۰۰ هزار نفر به صورت فعال بیمه شدند.

وی افزود: پس از این کار مجلس شورای اسلامی بویژه در کمیسیون تلفیق اعتباری بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان برای این طرح در نظر گرفته شد که افراد فاقد بیمه به ویژه در ۳ دهک اول جامعه تحت پوشش بیمه قرار گیرند، خوشبختانه در شروع سال با معرفی افراد مورد نظر توسط وزارت رفاه ۳ دهک اول جامعه تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

او با بیان اینکه حدود ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در زمان مقرر شده تحت پوشش بیمه قرار گرفتند، تصریح کرد: قبل از اجرای قانون پوشش همگانی سلامت حدود ۱۰ درصد از جمعیت کشور فاقد بیمه بودند.

ناصحی تاکید کرد: همپوشانی میان سازمان بیمه سلامت ایران و سازمان تامین اجتماعی تا حدودی رفع شده است، اما با سایر سازمان‌های بیمه‌گر پایه همچنان وجود دارد.

بنابر اعلام پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت، وی در پایان بیان کرد: برای مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی که تحت پوشش بیمه سلامت هستند، هزینه بستری صفر شده است و تنها ۱۵ درصد هزینه‌های سرپایی را پرداخت می‌کنند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:۳۰ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۴۰۱۰۳۳۰۲۰۹۸۰، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین