پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۱۷۵
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۹
رضا عاملی دبیرکل شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به یکی از مخرب‌ترین صفات اجتماعی و فرهنگی معتقد است که در حوزه فرهنگ عمومی گرفتار دروغ هستیم. ضمن تائید فرمایش ایشان دو سوال داریم. اول اینکه علل این گرایش مخرب و پیامد‌های آن چیست؟ دوم اینکه آیا آماری از دروغگویی سیاسیون و مدیران اجرایی در دست دارید؟
شعار سال: سید رضا عاملی، دبیرکل شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: اگر اقدامات نمادین فرهنگی مانند سرود سلام فرمانده در حوزه حجاب نیز عملیاتی شود، در حوزه فرهنگ عمومی اثرات مطلوب و ماندگار خواهد داشت.

به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید رضا عاملی در نشست تخصصی کارشناسان شورای فرهنگ عمومی و کارگروه ساماندهی مد و لباس ایرانی اسلامی استان‌ها اظهار داشت: اولین ظرفیت که حجاب می‌دهد مصون بودن است، در واقع زنان تحولات اجتماعی را رقم می‌زنند، جنس مهربانی که زنان دارند فهم اجتماعی را بالا می‌برد.

وی با اشاره به اینکه طراحی لباس یک عنصر است و باید تنوع لباس در حوزه پوششی صورت گیرد، گفت: اوقات فراغت نیز با عنصر شادی پیوند خورده و به جهت درونی انسان را باید تامین کند، ولی گاهی اوقات فراغت انسان را به ظاهر شاد می‌کند، اما چون حلال نیست در دل انسان ایجاد غم می‌کند.

دبیرکل شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با تاکید بر این مسئله که ما اگر نپذیریم که جهان تغییر کرده نمی‌توانیم تغییر را درک کنیم افزود: امروز فضای رقابت و عرضه جهانی شده و مردم در معرض انتخاب‌های متکثر و زیادی قرار گرفته‌اند که احساس پوچی به وجود می‌آورد، لذا ما باید انتخاب مطلوب را در معرض دید مردم قرار دهیم.

عاملی تاکید کرد: بنابراین این فضای عمومی نیازمند مقررات است تا اگر کسی مزاحمتی در عرصه عمومی ایجاد کند که خلاف مصلحت عمومی باشد با استفاده از قانون جلوی آن گرفته شود که این وظیفه حکمرانی است و مردم نیز در این خصوص می‌توانند ورود کنند.

وی با بیان اینکه هویت بسیار مهم است و دارای جنبه فردی، اجتماعی و جمعی است، گفت: جنبه فردی به معنی خودیابی است که اگر این اتفاق نیفتد فرد گرفتار افسردگی می‌شود و به همین دلیل جهان راهی جز بازگشت به دین و ارزش‌های الهی ندارد، زیرا انتخاب هر مسیر غیر از این سرخوردگی اجتماعی خواهد داشت. همچنین یکی از وظایف حوزه فرهنگ عمومی، حفظ امید ملی است، زیرا موجب پویایی و حرکت انسان می‌شود و، چون مطلوب ایجاد می‌کند، می‌تواند منشا ناامیدی شود.

دبیرکل شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به وجود پنج امید، شامل امید "برآورده کننده، امید مصممانه، امید صبورانه، امید انتقادی و امید انقلابی" گفت: با امید انتقادی شورای فرهنگ عمومی استان‌ها باید هدف‌گذاری و حرکت کند و با استفاده از امید انقلابی و دگرگون‌ساز، کنشگری فردی به وجود بیاورند که منجر به تحول اجتماعی شود.

عاملی در بخشی از سخنانش با بیان اینکه امام رضا (ع) امام حکمت و تعامل و گفتگو بوده و همیشه در گفتگو با مردم بودند؛ اظهار کرد: ما چنین ظرفیتی به لحاظ دینی در کشور داریم که می‌توانیم از آن در حوزه فرهنگ عمومی کشور به خوبی بهره بریم.

وی بیان کرد: حوزه فرهنگ عمومی همچون سرگرمی‌های زندگی، اوقات فراغت، سبک زندگی، غذا خوردن، رستوران رفتن، خرید، ورزش، مد و لباس، به دلیل اینکه افراد زیادی در آن دخیل و مشترک هستند نسبت به حوزه فرهنگ خصوصی دارای اهمیت بسیار زیادی است.

دبیرکل شورای عالی انقلاب فرهنگی به دیگر وظایف فرهنگ عمومی اشاره کرد و افزود: قناعت امروز یک امر عمومی است، ایجاد فرهنگ قناعت وظیفه حوزه فرهنگ عمومی است، ما در حوزه فرهنگ عمومی گرفتار دروغ هستیم، حوزه مسوولیت اجتماعی حوزه بزرگ فرهنگ عمومی است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری اعتمادآنلاین، تاریخ انتشار:۳ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۵۵۹۷۷۹، www.etemadonline.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین