پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۳۹۰
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
پلیس هند یک روزنامه‌نگار مسلمان را چندین هفته پس از افشاگری او درباره اظهارات توهین‌آمیز سخنگوی حزب حاکم علیه پیامبر (ص)، بازداشت کرد.
شعار سال: پلیس هند یکی از بنیان‌گذاران یک وب‌سایت افشای حقایق در دهلی را چندین هفته پس از افشاگری او درباره اظهارات توهین‌آمیز نوپور شارما، سخنگوی حزب حاکم (بهاراتیا جاناتا) به رهبری نارندرا مودی، علیه پیامبر اسلام (ص) دستگیر کرد.

محمد الزبیر، بنیان‌گذار وب‌سایت (AltNews)، اظهاراتی را که در جریان یک مناظره تلویزیونی در اواخر ماه مه در توییتر مطرح شد، افشا کرد.

هنگامی که اظهارات نوپور شارما، سخنگوی حزب حاکم منتشر شد، اعتراضات مسلمانان بالا گرفت و این حادثه به بحرانی دیپلماتیک با کشور‌های مسلمان تبدیل شد که این اظهارات را محکوم کردند.

با تشدید طوفان و تعلیق شارما در ۵ ژوئن (۱۵ خرداد)، دولت مودی از این اظهارات فاصله گرفت. شارما به دلیل اظهاراتش متهم شد. از آن زمان وی از انظار مخفی شده، اما محل اختفای او ناشناخته است.

محمد الزبیر بر اساس دو بخش از قانون مربوط به حفظ هماهنگی مذهبی بر اساس شکایتی دستگیر شده که در آن ادعا شده است «او در توییتی در سال ۲۰۱۸ به هندو‌ها توهین کرده است».

در عین حال شارما نیز ادعا کرده پس از افشاگری الزبیر در مورد اظهارات وی، تهدید به مرگ شده است. الزبیر نیز تهدید به مرگ شده و از سویی دستگیری او واکنش گسترده مخالفان حزب حاکم را برانگیخته است.

۱۰ سازمان حقوق بشر ماه گذشته در روز جهانی آزادی مطبوعات گفتند که مقامات هندی به‌طور فزاینده‌ای روزنامه‌نگاران و منتقدان را به دلیل انتقاد آن‌ها از سیاست‌ها و اقدامات دولت، تحت فشار قرار داده‌اند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری بین المللی قرآن، تاریخ انتشار:۸ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۴۰۶۷۳۳۶، www.iqna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین