پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۸۰۴۴۰
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
مالیات ستانی از برخی مشاغل نظیر طلا فروشی، آهن فروشی، نمایشگاه خودرو، پزشکان، دندانپزشکان، وکلا و مواردی همانند با، اما و اگر فراوان مواجه است. برخی از این مشاغل اعتقادی به مالیات دادن ندارند و برخی دیگر، معتقدند که دولت رویه عادلانه‌ای برای مالیات ستانی ندارد (نظیر آهن فروش و طلا فروش). آیا صرفا با گذاشتن کارتخوان می‌توان مشکل را حل نمود؟
شعار سال: آمار‌ها نشان می‌دهد که بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد صنفی در کشور فعال هستند. نیمی از آن‌ها توزیعی (بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد) و فقط حدود ۱۹ درصد آن‌ها تولیدی می‌باشند. در واقع، از نیمه باقی‌مانده، حدود ۴۴۰ هزار واحد صنفی، یعنی ۱۸.۸ درصد، در بخش تولید، ۳۸۸ هزار، یعنی ۱۶.۶ درصد در بخش خدمات فنی و ۳۶۰ هزار، یعنی ۱۵.۴ در بخش خدمات فعال هستند.

در میان استان‌ها، تهران میزبان بیشترین واحد صنفی است که ۳۱۸ هزار و ۵۸۵ واحد را در خود جای داده و کهگیلویه و بویر احمد با ۲۳ هزار و ۹۴۳ واحد صنفی، کمترین واحد را به خود اختصاص داده است. همچنین تهران با داشتن بیش از ۶۶ هزار و کهگیلویه و بویر احمد با داشتن ۳۲۶۶ واحد صنفی تولیدی، بیشترین و کمترین صنف تولیدی را به خود اختصاص داده است.

در این بین، بیش از ۶۳ درصد واحد‌های صنفی به کارتخوان، ۱۸.۸ درصد به ترازوی دیجیتال و ۲۶.۷ درصد واحد‌ها به صندوق مکانیزه مجهز شده‌اند. حال برخی از مشاغل هستند که با وجود درآمد بالا از دادن مالیات و نصب کارتخوان سرباز می‌زنند. مالیات ستانی از برخی مشاغل نظیر طلا فروشی، آهن فروشی، نمایشگاه خودرو، پزشکان، دندانپزشکان، وکلا و مواردی همانند با، اما و اگر فراوان مواجه است. برخی از این مشاغل اعتقادی به مالیات دادن ندارند و برخی دیگر، معتقدند که دولت رویه عادلانه‌ای برای مالیات ستانی ندارد (نظیر آهن فروش و طلا فروش). آیا صرفا با گذاشتن کارتخوان می‌توان مشکل را حل نمود؟
تعداد بازدید : 4

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین