پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۴۶۶
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶
طرح استیضاح سید امیر حسین علوی شهردار رشت با چهار رای موافق اعلام وصول شد.
شعار سال: ممنوع الورود کردن پیمانکار شهرداری رشت به ساختمان شهرداری

محمد حسین واثق کارگرنیا با آرزوی صحت و سلامتی برای تمامی مجروحان شیمیایی تصریح کرد: ما مدیون رشادت‌های این افراد هستیم و یکی از این عزیزان که مجروح شیمیایی هستند و جزو پیمانکاران شهرداری رشت است، مدت‌ها مطالبات خود را دریافت نکرده و در آخرین مرحله که به شهرداری رشت مراجعه کرده است، با برخورد بسیار نامناسب یکی از مدیران شهرداری مواجه شد و وی را ممنوع الورود کرده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه باید قدردان و مدیون تمامی جانبازان و ایثارگران باشیم افزود: بابت رفتار نامناسب انجام شده با این جانباز شریف، با شهردار رشت مکاتبه و تذکرات لازم داده شد که وی نیز پاسخ.‌هایی را مطرح کرد که قابل پذیرش نبود و مجددا مکاتبه انجام شده است.

رفع نقص طرح تفصیلی رشت

عضو دیگر شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری دیدار‌هایی ما بین اعضای شورای ششم و برخی از مسوولان افزود: در ابتدای شروع فعالیت شورای ششم رشت با استاندار و برخی دیگر از بزرگان و افراد تاثیرگذار دیدار‌هایی برگزار شد و قرار بود ماهیانه دیداری با استاندار گیلان پیرامون مباحث مختلف حوزه مدیریت شهری رشت داشته باشیم.

هادی رمضانی با انتقاد از وضعیت رودخانه‌های رشت و آب و فاضلاب این شهر تصریح کرد: پس از سفر هیئت دولت به گیلان، بودجه‌ای به منظور ساماندهی وضعیت رودخانه‌های رشت در نظر گرفته شد، اما عملا هیچ اقدامی از این بابت انجام نشده است و باید هر چه سریعتر رودخانه‌های رشت تعیین تکلیف شوند.

رمضانی به طرح تفصیلی و طرح جامع رشت اشاره کرد و گفت: فردی با مشکلات فراوانی یک خانه‌ای را برای سکونت خودش و خانواده‌اش احداث کرده است، ولی حالا برخی مدعی می‌شوند این ساختمان جزو کاربری کشاورزی است باید تخریب شود که این از انصاف به دور است.

وی با مخاطب قرار دادن حوزه شهرسازی شهرداری رشت و اداره مسکن و شهرسازی افزود: در این طرح، در بخش‌هایی از شهر فضای سبز در نظر گرفته شده است که در آن زمینی برای احداث پارک وجود ندارد و باید هر چه سریعتر طرح تفصیلی رفع نقص شود.

رمضانی با تاکید به اینکه در بدنه شهرداری رشت مدیران توانمندی حضور دارند بیان کرد: بسیاری از مدیران شهرداری رشت در حال حاضر به عنوان شهردار در دیگر شهر‌های استان مشغول فعالیت هستند و بنابراین باید نسبت به شناسایی مدیران این چنینی اقدام و نباید بنا به دلایلی به فکر حذف این افراد باشیم.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورای رشت دغدغه رفع مشکلات مردم را دارند بیان کرد: برای رفع این دغدغه‌ها باید با وحدت و همدلی حرکت کنیم.

به عوامل بیرونی اجازه دخالت در شورا را نمی‌دهیم

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه وضعیت فعلی در حوزه مدیریت شهری مورد مطلوب نیست اظهار کرد: نباید انتظار داشته باشیم که مدیریت شهری در مدت هشت ماه تمام مشکلات در حوزه ترافیک، رودخانه ها، پسماند و... را کاملا برطرف کند و این از انصاف به دور است.

مجید عزیزی با بیان اینکه همه می‌دانیم که باید طرح‌ها در قالب لایحه از سوی شهرداری به شورا ارسال شود افزود: ثبات مدیریتی و همدلی شورا و شهرداری می‌تواند در رفع مشکلات بسیار تاثیرگذار باشد و این مهم در بودجه سال ۱۴۰۱ تحقق پیدا کرد و شورا هم نقشی در موضوع بودجه نداشت و صرفا پیشنهاد شهرداری بود که در باره بودجه به ثمر نشست.

وی به انتخاب مدیران دسته چندم و غیر بومی در رشت اشاره کرد و گفت: ریل‌گذاری خوبی توسط مدیریت شهری رشت شکل گرفته است و به مدیران تذکر جدی می‌دهم که از این ظرفیت استفاده کنند تا توشه‌ای برای آخرت خود داشته باشند.

عزیزی با اشاره به اینکه به عوامل خارج از شورا تذکر جدی می‌دهم بیان کرد: اجازه دخالت در امور شورا را به عوامل بیرون از شورا نمی‌دهیم.

شهردار رشت در ارائه آمار‌ها صادق باشد

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با تبریک هفته قوه قضائیه اظهار کرد: از شهردار رشت و دادستان بابت پیگیری رفع مشکلات ساخت و ساز در زمین‌های نسقی تشکر می‌کنم.

مهدی نوری هریس با بیان اینکه سازمان فرهنگی ورزشی، شادی را به محلات برده است افزود: در کنار این اتفاقات، اتفاقات بدی هم در رشت در حال رقم خوردن است و در شرایطی که به واسطه وضعیت آب و هوا در این شهر، فقط می‌توانیم ۶ ماه از سال را به اجرای پروژه‌های عمرانی اختصاص دهیم، عملا و با گذشت چهار ماه از سال جدید، هنوز هیچ اقدامی انجام نشده است.

وی با انتقاد از صحبت‌های مجید عزیزی پیرامون بودجه شهرداری رشت تصریح کرد: در شرایطی مجید عزیزی معتقد است که پیرامون بودجه شهرداری رشت هیچ اقدامی توسط شورا انجام نشده است که حداقل از این بابت ده‌ها جلسه در شورا برگزار شد و بند به بند این بودجه پیشنهادی توسط شورا بررسی و در نهایت تصویب شد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با انتقاد از برخی رفتار‌های شهردار رشت افزود: بار‌ها بابت پروژه‌های عمرانی شهر رشت از شهردار تقاضا کردم که برنامه‌ها را به کمیسیون اعلام کند، اما علوی صراحتا اعلام کرد که این برنامه‌ها را به کمیسیون و شورا ارائه نمی‌کند.

ادعای غیر واقعی فعالیت سی دستگاه اتوبوس در رشت

نوری به سخنان هفته پیشین شهردار رشت در صحن شورای رشت اشاره کر و گفت:شهردار رشت در شرایطی مدعی است که بالغ بر ۳۰ دستگاه اتوبوس در سطح رشت، مشغول فعالیت است که طبق بررسی‌های انجام شده در حال حاضر یازده اتوبوس در سطح رشت فعالیت می‌کند و این مایه شرمساری است و ایکاش شهردار رشت در ارائه آمار‌ها به شورا و مردم صادق باشد.

وی با انتقاد از اینکه در آمار‌هایی که توسط شهردار و مدیرانش اعلام می‌شود همه چیز گل و بلبل است افزود:اما در عمل واقعا چیز دیگری مشاهده می‌کنیم و رشت شبیه به شهر جنگ زده‌ها شده است.

زالو صفتان به فکر منافع خودشان هستند

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه ثبات مدیریتی در شهرداری زمانی تحقق پیدا می‌کند که از افراد با تجربه و متخصص استفاده شود افزود: افرادی که ادعای ثبات مدیریتی دارند، باید بدانند زالوصفتانی که پشت برخی از میز‌ها نشسته‌اند فقط به فکر منافع خودشان هستند و ما می‌خواهیم جلوی برخی از خیانت‌ها را بگیریم.

در این جلسه تفریغ بودجه سال ۹۸ شهرداری رشت توسط حسابرس ارائه شد

شفقت مسئول حسابرسی تفریغ بودجه شهرداری رشت در این جلسه با قدردانی از عملکرد شورای ششم رشت پیرامون حسابرسی تفریع بودجه شهرداری رشت اظهار کرد: برخی از این تفریغ بودجه‌ها، مربوط به شورا‌های ادوار گذشته است که با همراهی و جدیت شورای ششم رشت، این مشکل در همین دوره برطرف و به عنوان یک حسابرس از این بابت از شورای ششم رشت تشکر می‌کنم.

شفافیت مالی در شورای ششم رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه عملکرد شورای ششم رشت بر پایه شفافیت مالی استوار است اظهار کرد: حضور سید شمس شفیعی به عنوان یکی از افراد توانمند در حوزه مالی در مسند ریاست کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت در تسریع امور بودجه و تفریغ بودجه ادوار گذشته شورا بسیار تاثیر گذار بوده است.

محمد حسین واثق کارگرنیا با تاکید به اینکه تمامی اعضای شورا و کمیسیون‌های تخصصی در روند تدوین و تصویب بودجه تلاش کرده‌اند، افزود: این مهم با هدف تحقق بودجه واقعی و عملیاتی شدن پروژه‌ها همواره مورد توجه است.

وی به اعلام وصول طرح استیضاح شهردار رشت اشاره کرد و گفت: با چهار امضا توسط اعضای شورا، استیضاح شهردار رشت اعلام وصول شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به زمان برگزاری جلسه استیضاح سید امیر حسین علوی شهردار رشت بیان کرد: پیشنهاد بنده برای برگزاری جلسه استیضاح روز یکشنبه ساعت یازده صبح است.

۱۰ عضو شورا به پیشنهاد رئیس شورای رشت مبنی بر برگزاری جلسه استیضاح شهردار رشت در روز یکشنبه ساعت ۱۰ صبح رای موافق دادند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری حکایت گیلان، تاریخ انتشار:۸ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۰۶۶۴، www.hekayatgilan.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین