پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۸۰۴۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
داستان سرایی هم حدی دارد. مشخص نیست که چرا نهاد‌های انتظامی، بازرسی و بعضا قضایی ما، تمایلات شدیدی به داستان سازی و داستان پردازی بجای اقدام موثر و ریشه یابی منجر به پیشگیری جرایم دارند؟ سردسته ۱۷ ساله‌ای که به ادعای فرمانده انتظامی شرق استان تهران، با کاریابی نیرو استخدام می‌کرد و برایش حساب ارز دیجیتال می‌ساخت و پول‌های واریزی به حساب را تبدیل به ارز دیجیتال نموده و به حساب سردسته واریز می‌کردند؟! آیا گله گوسفندان شهرستان شما هم توان پریدن دارند؟ از نیروی محترم انتظامی درخواست داریم با واقع گرایی بیشتر به مسئله ورود کرده و حاشیه‌ها را بعنوان محور اصلی و خدای ناکرده عملکرد نمایی، به شهروندان منتقل و منعکس نکند.

شعار سال: به نقل از فرماندهی انتظامی شرق استان تهران، سردار کیومرث عزیزی با اشاره به دستگیری فروشندگان سوالات کنکور اظهار داشت: با توجه به برگزاری کنکور سال ۱۴۰۱ و رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا استان و شهرستان پاکدشت، فردی که سوالات کنکور سراسری را با مدارک جعلی در شبکه اجتماعی می‌فروخت شناسایی شد.

وی افزود: با بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد این شخص، شماره کارتی را جهت فروش سوالات به خریداران ارائه می‌کرد که طی استعلامات انجام شده صاحب کارت شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران ادامه داد: با بررسی صورتحساب متهم و فیلم دوربین معابر و واحد‌های صنفی که متهمان برای پولشویی به آن مراجعه کرده بودند، همدست دیگر متهم و سردسته باند تیم پولشویی کلاهبرداری که فردی ۱۷ ساله بود شناسایی و در حالی که در یکی از ترمینال‌های خروجی استان تهران قصد فرار داشت دستگیر و به دنبال آن سردسته و سایر اعضای باند که ۳ نفر بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

سردار عزیزی بیان کرد: اعضای این باند با شیوه و شگرد متقلبانه ابتدا اعتماد مالباختگان را جلب و سپس اقدام به دریافت مبالغ هنگفت از هر قربانی حدود چهارصد میلیون ریال می‌کردند و از شیوه‌ای جدید برای پولشویی و پاک کردن رد پای خود استفاده کرده اند.

وی افزود: متهمان دستگیر شده با درج آگهی کاریابی و استخدام نسبت به جذب افراد کم اطلاع در این حوزه اقدام و به آن‌ها عنوان داشته که برای کسب درآمد و استخدام اقدام به ایجاد حساب ارز دیجیتال کرده و با واریز مستقیم مبالغی که از شهروندان کلاهبرداری کرده به حساب افراد جویای کار، به آن‌ها اعلام می‌شد که در ازای دریافت درصدی از وجه واریزی اقدام به خرید ارز‌های دیجیتال و انتقال آن به ولت (کیف پول دیجیتالی) متهمان اصلی کنند که با این شیوه رد و اثری جهت شناسایی از خود باقی نگذارند که تا این لحظه ۳۰ نفر از شکات شناسایی شده و تلاش برای شناسایی سایر شکات ادامه دارد.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران خاطرنشان کرد: پلیس فتا به صورت شبانه روز آماده پاسخگویی به شهروندان است و کاربران می‌توانند به سایت پلیس فتا مراجعه و ضمن بهره برداری از مطالب متنوع و آموزشی آن، هرگونه مورد مشکوک را به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و یا Cyberpolice@ در کلیه شبکه‌های اجتماعی داخلی با ما در میان بگذارند.

 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 10 تیر ۱۴۰۱، کدخبر: 2737025، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
0
0
تو این جور موارد چقدر خوب و سریع عمل میکنید!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین