پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۸۰۴۸۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
گاهی اوقات وزرا حرف‌هایی می‌زنند که جای دارد برایشان پرونده‌های حقوقی و کیفری به اتهام اهمال، قصور و تقصیر باز نمود. وزیر آموزش و پرورش می‌گوید که باید حتماً با دانش‌آموز به نماز جماعت در مساجد و محلات برویم. باید از جناب وزیر پرسید که بحث پرورشی و تربیت اسلامی و دینی در مدرس را معطل گذاشتی و بشکل غیر موفق عمل کردی و حالا قصد پرداختن به فروع و رفتن به نماز جماعت محلات با دانش آموزان را داری؟ می‌دانی چه می‌گویی و از چه چیزی حرف می‌زنی؟ ویترین چینی تا به کی؟ به وظایف قانونی ات بپرداز آقا. اینجا جمهوری اسلامی است، جزیره سلیقه محوری و نقش و نقاشی که نیست.
شعار سال: وزیر آموزش و پرورش با تاکید برایجاد و تقویت زمینه و فضای شکوفایی خلاقیت در مدارس گفت: محیط یادگیری و فضای تربیتی مدارس باید با رویکرد دانش‌بنیان باشد، یعنی علاوه بر بهره‌گیری از آخرین دستاورد‌های علمی و روز دنیا، باید صفر تا صد دانش بومی در امور تربیتی پیاده شود.

یوسف نوری در گردهمایی معاونان پرورشی و فرهنگی و روسای ادارات امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی ادارات‌کل آموزش و پرورش سراسر کشور گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، به عنوان نقشه راه فعالیت‌های تربیتی است.

او با اشاره به عوامل تربیتی و روانشناختی موثر بر ساختار مراکز تربیتی، اظهار کرد: محیط یادگیری و فضای تربیتی مدارس باید با رویکرد دانش‌بنیان باشد، یعنی علاوه بر بهره‌گیری از آخرین دستاورد‌های علمی و روز دنیا، باید صفر تا صد دانش بومی در امور تربیتی پیاده شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: باید فضا را به گونه‌ای تدارک دید که تمام اجزای محیط هم تربیتی دانش بنیان شده و در تحقق سطوح مختلف یادگیری و شکوفایی، خلاقیت‌ها و استعداد‌ها نقش حیاتی ایفا کند.

نوری تاکید کرد: رهبر انقلاب به‌درستی تشخیص دادند و ما باید در همین راستا حرکت کنیم. ایشان با نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ مسیر را به ما نشان دادند. فعالیت دانش‌بنیان، بهبود شرایط تولید و اشتغال را به دنبال خود دارد و اگر چرخه تولید و اشتغال در حرکت باشد امور تربیتی هم با پیشرفت همراه خواهد بود.

او یادآور شد: بار‌ها تاکید داشتم که آموزش و پرورش محور شعار سال است و تحولات بر مبنای دانش بنیان، راهبرد افزایش تولید و اشتغال است. البته لازمه آن همراهی بخش‌های مختلف است و شما نیز به عنوان مربیان تربیتی امروز نقشه‌راه دارید و سند تحول بنیادین راه را به شما نشان می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت تشویق دانش‌آموزان به پیگیری موضوعات دانش‌بنیان گفت: همراه دانش‌آموزان بروید و از دستاورد‌های دانش‌بنیان بازدید کنید و از آن‌ها بخواهید که در مدارس با ایجاد خانه‌های خلاق جهادی، دانش را در دل جامعه نهادینه کنند.

نوری تاکید کرد: باید نیاز‌ها و سلایق دانش‌آموزان را در همه امور لحاظ کنیم. به نظرم امور را باید به خود دانش‌آموزان بسپاریم و این مشارکت، کارگشا است. ما یک زمانی کمبود مربی داشتیم، اما اکنون اتحادیه انجمن‌های اسلامی و فعالان سازمان بسیج دانش‌آموزی خودشان مربیان تربیتی هستند؛ بنابراین کار را به دانش‌آموزان محول کنید و تنها از دور نظارت داشته باشید.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امورتربیتی برای تحقق اهداف گام دوم انقلاب باید برنامه‌های جدیدی داشته باشد و لازمه این امر توانمندسازی مربیان تربیتی است؛ بنابراین امورتربیتی باید فراتر از مدرسه عمل کند و در برنامه‌هایش از کار‌های کلیشه‌ای بپرهیزد.

او در ادامه اظهار داشت: باید زمینه و فضای شکوفایی خلاقیت در مدارس ایجاد شود؛ باید دانش‌آموز را از فضای صرف مدرسه خارج کنیم و حتما با او به نماز جماعت در محلات و مساجد برویم. به تعبیر شهید مطهری باید حرکت کنیم و آنچنان کار کنیم که دانش‌آموز به عنوان پژوهشگر تربیتی، و مربی ما به عنوان یاریگر در کنار هم، شاخص‌های علمی و عملی کشور را بر پایه امور تربیتی و در راستای سند تحول بنیادین ارتقا دهند.

نوری با اشاره به در پیش بودن ایام محرم و صفر، تصریح کرد: هیئت‌های دانش‌آموزی برای اجرای برنامه‌های ویژه ایام سوگواری محرم از هم‌اکنون آماده شوند و گروه‌های سرود باید بیش از پیش اجرا داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش فعالیت در حوزه تربیتی را دشوار، اما ممکن توصیف و اظهار کرد: مربیان امور تربیتی در خط مقدم فعالیت‌های فرهنگی قرار دادند و مسولیت‌شان بسیار سنگین است.
تعداد بازدید : 3
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۲۴۸۷۵۲، www.ilna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
0
0
با نماز جماعت رفتن دانش آموزان مشکلات آموزش و پرورش حل میشه؟
ناشناس
United States of America
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
0
0
اگر مفهوم دین رو درست آموزش بدین خود بچه ها به سمت نماز میرن و لازم به اجبار هم نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین