پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۵۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴
وزارت بازرگانی آمریکا از تحریم ۲۳ شرکت چینی به بهانه همکاری نظامی با روسیه و ایران خبر داد.
شعار سال: وزارت بازرگانی آمریکا ۲۳ شرکت چینی -از جمله پنج شرکت مرتبط با فروش تسلیحات به روسیه و ۱۲ شرکت چینی که با ایران همکاری نظامی دارند- را به بهانه همکاری نظامی با روسیه و ایران تحریم کرد.

به موجب این تحریم‌ها این شرکت‌ها که در چین مستقر هستند در فهرست سیاه این وزارتخانه که به عنوان «لیست نهادها» (entity list) --شرکت‌هایی که از دسترسی به کالا‌ها و خدمات در داخل آمریکا محروم شده‌اند-- اضافه و با محدودیت مواجه شدند؛ معاملات شرکت‌های فناوری آمریکایی با آن‌ها ممنوع نیست، ولی باید با مجوز دولت آمریکا صورت پذیرد.

وزارت بازرگانی آمریکا در توجیه این محدودیت‌ها مدعی شد فعالیت این شرکت‌ها مغایر با امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا است. در بخشی از بیانیه این وزارت خانه آمده است: از ۲۳ شرکت تحریم شده ۱۲ شرکت مستقر در چین به دلیل انجام فعالیت‌های فریبکارانه به دلیل عرضه قطعات الکترونیکی به ایران و حمایت از بخش نظامی آن تحریم شده اند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو شرکت چینی دیگر که قبلاً در لیست سیاه صادراتی وزارتخانه قرار داشتند نیز کالا‌های نظامی به مسکو ارائه کردند. یک شرکت در ازبکستان نیز به عنوان تامین کننده کالا‌های نظامی برای ارتش روسیه شناسایی شد. این اولین باری است که واشنگتن شرکت‌های چینی را که در حمایت از ارتش روسیه دخیل بودند شناسایی کرده است.

چین از محکوم کردن حمله روسیه به اوکراین امتناع کرده است و مطبوعات تحت کنترل دولت می‌گویند که آمریکا و ناتو در تحریک جنگ مقصر هستند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:۱۰ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۸۱۷۴۹۶۶ ، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
0
0
ایران که خوب پول می ده می رن عوض می کنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین