پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۶۴۵
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۷
سعید زیبا کلام (برادر صادق) در متنی نسبتا تند و تا حدی خارج از چارچوب‌های قانونی و عرفی به مدیران سیاسی و فرهنگی کشور حمله نموده و معتقد است که بخش زیادی از نابسامانی‌های موجود، ریشه در بدکارکردی مدیران تند روی پیشین و اشتباهات رخ داده در مسیریابی گام اول انقلاب، دارد. انتقادات مطرح در این متن از حد و ظرفیت چارچوب‌های رسانه‌ای عبور کرده و جای تامل فراوان دارد. قضاوت با شما.
شعار سال: سعید زیباکلام، فعال سیاسی نزدیک به جریان عدالت خواه با انتشار یادداشتی درباره اجتماع دختر و پسر‌های اسکیت‌سوار نوجوان در شیراز و حواشی آن نوشت:

سعیدزیباکلام نوشت؛ آقا، آقا، آقای مسئول، آقای حزب‌اللهی. بفهم... عده‌ای در این جامعه هستند که به حجاب مطلقا ایمان ندارند... قبول ندارند... باید چه کنند؟ از نوجوان ۱۵ ساله‌ای که در اتمسفری غیردینی بزرگ شده چه انتظاری دارید؟ از دختر نوجوانی که به هیچ وجه به ضرورت حجاب نرسیده چه انتظاری دارید؟ از نظر شما حجاب معروف است، حجاب لازم است، حجاب واجب است... این نظر شماست... با نسلی مواجهید که این حرف‌ها را قبول ندارد... می‌فهمید؟ قبول ندارد... جان من بی‌خیال‌... وا بدهید...

وقتی از محجبه‌هایش خیری ندیده، اخلاقی ندیده، نوری ندیده، دلسوزی ندیده، چرا باید متمایل به حجاب شود؟ از کودکی فقط گزاره‌وار در مدارس در گوشش خوانده‌اند: خواهرم حجابت... برادرم نگاهت... حجاب مصونیت است نه محدودیت... حجاب خوب است، بدحجابی بد است... از او چه انتظاری دارید؟

سعید زیباکلام نوشت: وقتی چنین صحنه‌های به قول خودتان هنجارشکنی را می‌بینید، نروید عوامل برنامه را بازداشت کنید. به خودتان، روش و منش و مرام و سلوکتان شک کنید...

از کدام مرام و منش صحبت می‌کنم؟ از مرامی که دین را ابزار قدرت کرد. روحانیت را تبدیل به صنفی حکومتی و مخنث کرد. تمام ارزش‌ها را به حکومت و رأس آن تقلیل داد. دین را از معنا تهی کرد و به نام دین تا توانست چاپید.

به اسم حکومت دینی بدترین ظلم‌ها و نامردمی‌ها را مرتکب شد. هر جا مسئولین فاجعه به بار آوردند، عده‌ای روحانی دویدند برای توجیه (ماجرای سیسمونی گیت).

سرود سلام فرمانده را ساخت و امام زمان را ابزارِ ابرازِ ارادت به رأس حکومت کرد. حق بی‌گناهان را پایمال کرد (مثل بسیاری از دوستانم که بدلیل پیگیری حقوق مردم ساعت‌ها در انفرادی افتادند). مردم را بدلیل اعتراض کف خیابان به گلوله بست.

فعالین و نخبگان و دلسوزان این مرز و بوم را از کشور فراری داد (لیست بلندبالایی دارد). هر کثافتی را به نام دین مرتکب شد... حالا انتظار دارد نسلی که تمام این اتفاقات را لمس کرده یا بواسطه خانواده‌اش در اتمسفرش زندگی کرده، دیندار شود.

اگر نسل جدید به دین اقبالی ندارند و در برابر تمام انگاره‌های دینی گارد دارند، قطعا بدلیل عملکرد جمهوری اسلامی در ۴۰ سال اخیر است.

من به عنوان فردی دین‌مدار و اسلام‌پناه که از زوال ارزش‌های دینی در جامعه دلش به درد آمده و اشکش جاری شده، شاکی شما هستم.

ما فراموش نمی‌کنیم چگونه با قدسیت‌بخشی به همه چیز، از جامعه دین‌زدایی کردید...

فراموش نمی‌کنیم چگونه نوجوانان و جوانان را از دین فراری دادید و تهمتی شدید بر پیشانی دین در طول تاریخ. اما ما به عدل خدا ایمان داریم... بترسید از روز جدایی‌... بترسید! یوم‌الحسره نزدیک است... امثال من از امثال شما نخواهیم گذشت...


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، تاریخ انتشار:۱۳ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۳۵۱۹۷، www.didbaniran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین