پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۶۹۸
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۳
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ساوه گفت: بر اساس تصمیم‌های اتخاذ شده، چنانچه افراد بد یا بی‌حجاب در اماکن گردشگری حضور یابند، ممکن است این فضا‌ها به مدت یک هفته تعطیل شوند.
شعار سال: «رضا ایاز» افزود: رعایت شئونات اخلاقی و ارزش‌های اسلامی از جمله حجاب اسلامی در اماکن گردشگری شهرستان ساوه در زمره برنامه‌های اصلی اداره میراث فرهنگی قرار دارد و به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا برای آسایش بازدیدکنندگان از آثار تاریخی این مهم را در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: تلاش ما بر این است که افراد بدون حجاب یا با حجاب ضعیف وارد اماکن گردشگری و آثار تاریخی ساوه نشوند و در این زمینه ابتدا با تذکر لسانی اقدام خواهیم کرد.

به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ساوه در صورتی که مساله حجاب از سوی گردشگران و بازدیدکنندگان در اماکن دیدنی و تاریخی این شهرستان رعایت نشود، نسبت به تعطیلی این اماکن تا یک هفته اقدام خواهد شد.

ایاز گفت: هم اکنون بنا‌های تاریخی مسجد جامع، گنبد چارسوق، قیزقلعه، خانه‌های تاریخی مقدس زاده و امیرحسینی و سایر ابنیه تاریخی ساوه برای بازدید عموم آمادگی دارند.

به گفته او، کاروانسرای عبدالغفار خان یا باغ شیخ نیز یکی از بنا‌های هدف گردشگران است که با تخصیص یک میلیارد ریال در حال مرمت می‌باشد.

شهرستان ساوه با قدمتی پنج هزار ساله دارای ۱۱۰ اثر ثبتی و ۳۱۲ اثر غیر ثبتی تحت حفاظت است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار:۱۴ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۶۸۴۳۶۷، www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین