پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۸۲۸
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
بعد از رواج شدید حضور سگ در خانواده‌های ایرانی بعنوان حیوان خانگی، حداقل چند سالی است که وعده برخورد پلیس با سگ گردانی در خودرو و پارک‌ها شنیده می‌شود. اما متاسفانه این وعده‌ها در حد حرف باقی مانده و هیچ توجهی به قانون گذاری در خصوص آن و اجرای قانون نشده و نتیجه با چند برخورد سلیقه‌ای و چند درگیری بین پلیس و شهروند یا شهروندان با یکدیگر، خاتمه می‌یابد. آیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ، توضیحی در این خصوص دارند؟
شعار سال: سردار حسین رحیمی اظهار کرد: بر اساس طرحی، تمام کلانتری‌ها و یگان امداد را مکلف کردیم که بحث ایجاد یک فضای مناسب و برخورد با تمام عناصر آلوده کننده پارک و تفرجگاه‌ها را به طور جدی در دستور کار خود قرار دهند.

رصد روزانه ۲ هزار پارک
وی ادامه داد: این طرح در دستور کار روزانه آن‌هاست و هر روز بالغ بر دو هزار پارک زیر نظر کلانتری و یگان امداد قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه در این طرح، پارک‌ها از لوث وجود اراذل و اوباش، مزاحمان نوامیس، معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر پاک خواهند شد، گفت: به تازگی با توجه به دستور جدیدی که صادر کردیم، بحث ورود سگ‌ها به پارک‌ها نیز مطرح شد؛ برخی با سگ‌ها به پارک وارد می‌شوند و رعایت نیز نمی‌کنند، به خصوص درباره سگ‌های بسیار بزرگ که حتی دیدن آن برای برخی رعب آور است. رسیدگی به این موضوع نیز در دستور کار قرار گرفته است که اعلام می‌کنیم ورود همه این‌ها به پارک ممنوع است.

سگ گردانی در پارک‌ها جرم است
وی افزود: این اقدامات از نظر ما جرم محسوب می‌شود و جرم مشهود است که برخورد قانونی با این‌ها صورت خواهد گرفت.

سردار رحیمی درباره شیوه نظارت بر پارک و تفرجگاه‌ها اظهار کرد: در برخی موارد که فضا اجازه می‌دهد همکاران با موتور و خودرو حضور خواهند داشت، اما بیش از ۹۰ تا ۹۵ درصد به صورت پیاده تردد می‌کنند که مردم با دیدن پلیس احساس آرامش کنند؛ همکارانم به صورت گشت‌های دو یا سه نفره در اغلب پارک‌ها حرکت می‌کنند. این اقدام تا لحظه‌ای که مردم در پارک‌ها حضور دارند و در حال استفاده هستند، استمرار خواهد داشت.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایمنا، تاریخ انتشار:۱۷ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۵۸۶۸۱۵، www.imna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین