پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۸۰۸۹۳
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
خبر می‌رسد که با تصویب اعضای مجمع تشخیص مقرر شد «جهت‌دهی به نقدینگی و هدایت اعتبارات بانکی به فعالیت‌های مولد و جذابیت‌زدایی از فعالیت‌های غیر مولد با اصلاح نظامات پولی، بانکی و مالی و تجاری» صورت گیرد. واقعا دوستان ما در مجمع مصلحت الفبای اقتصاد را می‌دانند (مسلما می‌دانند)؟ اما چرا این گونه تصمیم می‌گیرند و خودشان را در برنامه‌های بدون ضمانت اجرایی و ناقص، خفه می‌کنند؟ آقایان عزیز، جهت دهی پولی و اعتباری کشور، صرفا با تقویت اهرم‌های نظارت بر بازار‌های هشتگانه امکان پذیر است. چون نمی‌شنوید و نمی‌خواهید بشنوید، بجای عبارت پیشنهاد از عبارت دستور استفاده می‌کنیم. دستور ما به شما ساماندهی سریع و بلا شرط شناسنامه اقتصادی - اجتماعی ایرانیان و سپس استفاده از ابزار مالیات تصاعدی برای از بین بردن علاقه به فعالیت دلالی. اگر عرضه اجرای همین را هم ندارید، لطفا استعفا دهید. این نه توهین است و نه تضعیف. این یک ضرورت برای پاسداشت انقلاب است و نظام.
شعار سال: اعضای مجمع با بررسی پیشنهاد کمیسیون مشترک تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه، در موضوع «ایجاد ثبات در سطح عمومی قیمت‌ها و نرخ ارز و کاهش نرخ تورم به میزان ۷واحد درصد در هر سال از برنامه هفتم توسعه و تک رقمی نمودن آن تا پایان برنامه» به جمع بندی رسیدند.

اعضای مجمع همچنین مقرر کردند: «کنترل و مدیریت نقدینگی و ایجاد تناسب در نرخ رشد نقدینگی و رشد ناخالص داخلی به گونه‌ای که در هر سال حداقل ۲۰درصد از نرخ رشد نقدینگی کاسته شود

بر اساس این گزارش، در موضوع نقدینگی و اعتبارات بانکی، اعضای مجمع تصویب کردند که «جهت‌دهی به نقدینگی و هدایت اعتبارات بانکی به فعالیت‌های مولد و جذابیت‌زدایی از فعالیت‌های غیر مولد با اصلاح نظامات پولی، بانکی و مالی و تجاری» صورت پذیرد.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، با اشاره به اهتمام دولت به کنترل نقدینگی و اهمیت هماهنگی میان سیاست‌های کلی و برنامه‌های تحولی در دولت گفت: توجه به سیاست‌های دولت، آهنگ حرکت در کشور را هماهنگ‌تر می‌کند.

دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بر ضرورت هدایت نقدینگی به سوی تولید و بازتعریف رابطه مالیات و نقدینگی و ابزار‌های سرمایه تاکید کرد.

دکتر محمدباقر ذوالقدر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم با اشاره به هدف‌گذاری مجمع در اینکه اولویت برنامه هفتم پیشرفت اقتصادی عدالت محور است، اظهار داشت: پیشنهاد کمیسیون مشترک رشد اقتصادی همراه با عدالت و بدون تورم است از این رو می‌بایست در طول برنامه نقدینگی مدیریت و کنترل شود و در پایان برنامه، تورم تک‌رقمی شود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار:۱۸ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۳۵۰۴۰۴۵، www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین