پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۹۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۶
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز شنبه در گزارشی ادعا کرد که ایران شروع به تغذیه گاز هگزا فلوراید اورانیوم غنی‌شده تا ۵ درصد به آبشار یا خوشه‌ای از ۱۶۶ سانتریفیوژ IR-۶ در فردو کرده است.
شعار سال: دیده‌بان اتمی سازمان ملل در گزارشی که روز شنبه توسط رویترز منتشر شد، اعلام کرد که ایران با غنی‌سازی با ماشین‌های پیشرفته در نیروگاه زیرزمینی فردو، غنی‌سازی اورانیوم خود را افزایش داده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز شنبه در گزارشی ادعا کرد که ایران شروع به تغذیه گاز هگزا فلوراید اورانیوم غنی‌شده تا ۵ درصد به آبشار یا خوشه‌ای از ۱۶۶ سانتریفیوژ IR-۶ در فردو کرده است.

در این گزارش ادعا شده است که ایران به آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاع داده است که قصد دارد از این دستگاه‌ها برای غنی سازی تا ۲۰ درصد خلوص استفاده کند که کمتر از ۶۰ درصدی است که در جا‌های دیگر تولید می‌کند و تقریباً ۹۰ درصد درجه تسلیحات را تولید می‌کند. اما دیپلمات‌های غربی بار‌ها نگرانی خود را در مورد سرفصل‌های فرعی اصلاح‌شده ابراز کرده‌اند، زیرا آن‌ها انتقال به سطوح خلوص بالاتر را بسیار آسان‌تر و سریع‌تر ممکن می‌سازند.

ایران برای استفاده از دومین آبشار IR-۶ در فردو آماده می‌شود

خبرگزاری رویترز ادعا کرده است ایران برای استفاده از دومین آبشار IR-۶ در فردو آماده می‌شود ایران روشن نکرده است که آبشار غنی سازی تا چه سطحی خواهد بود سایت غنی سازی فردو در درون کوه قرار دارد.

رویترز در گزارش خود مدعی شده است که: بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز شنبه راستی‌آزمایی کردند که ایران آماده است تا گاز هگزا فلوراید اورانیوم (UF۶)، غنی‌سازی سانتریفیوژ‌های مواد، را به دومین آبشار یا خوشه‌ای از سانتریفیوژ‌های IR-۶ نصب شده در فردو، سایتی که در کوه حفر شده است، تغذیه کند. در گزارش آژانس به کشور‌های عضو آمده است.

خبرگزاری غربی رویترز همچنین مدعی شده است که ایران همچنین به طور واضح به آژانس نگفته است که آبشار پس از غیرفعال شدن به چه خلوصی غنی می‌شود.

بنابر این گزارش؛ ایران قبلاً به آژانس اطلاع داده بود که از دو آبشار IR-۶ می‌توان برای غنی سازی تا ۵ یا ۲۰ درصد خلوص استفاده کرده است. مسئولان سازمان انرژی اتمی هنوز به گزارش تازه آژانس واکنشی نشان نداده اند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، تاریخ انتشار:۱۸ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۳۵۵۲۹، www.didbaniran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
0
0
ایران بشکلی لشتباه فقط روی سانتریفیوژها متنور می دهد و از فعال سازی سایر ظرفیت های خود غافل مانده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین