پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۰۰۵
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
دروغ و کتمان حقیقت یکی از مهم‌ترین بحث‌ها در امور سیاسی است که در بسیاری از کشور‌ها افشای آن منجر به برکناری سیاسیون گردیده است. مشخص است در فرآیند استیضاح شهردار رشت حداقل یک نفر دروغ می‌گوید و یا همه واقعیت را نمی‌گوید. این جایی است که اگر نهاد نظارتی آن را تشخیص ندهد به وظیفه خود عمل نکرده است.
شعار سال: حواشی جلسه استیضاح روز گذشته شهردار رشت همچنان ادامه دارد و چهار عضو شورا مدعی هستند که در موافقت با شهردار رای داده اند. نامه آن‌ها با مهر و امضاء به فرمانداری ارسال شده تا مورد بررسی قرار دهد.

با این حال ریاست شورا با انتشار فیلم جلسه رای گیری که به صورت زنده هم پخش می‌شد هرگونه شبهه در رای گیری را رد کرده است. در فیلم منتشر شده روابط عمومی شورا نیز نکته چندان عجیبی دیده نمی‌شود. البته برخی هواداران دوآتشه شهردار شبهاتی را نسبت به حضور برخی افراد و دستکاری برگه‌ها منتشر کرده اند که چندان موثق نیست. جزء این که بپذیریم با هنر تردستی یک برگه رای جابجا شده باشد.

سه فرضیه برای نتیجه استیضاح وجود دارد که هرکدام از آن‌ها یک گروه از دو دسته را زیر سوال می‌برد. فرضیه اول سوتی یک عضو شورا است که احتمال داده می‌شود در آرای خود اشتباه کرده باشد. البته سیستم رای گیری شورا بسیار آسان بود. در داخل برگه دو گزینه وجود داشت که عضو شورا باید یکی از آن‌ها را تیک می‌زد. حالا این که یک عضو شورا اشتباه کرده باشد بیشتر نتیجه کم سوادی او می‌تواند باشد. در مجلس نیز شاهد هستیم که بسیاری از افراد به صورت اشتباهی رای می‌دهند، ولی، چون تعداد نمایندگان مجلس زیاد است این اشتباهات چندان دیده نمی‌شود. اگر این فرضیه درست باشد عدم شهامت به بیان حقیقت و بازی با آبروی شهر توسط این فرد باید مورد توجه قرار گیرد.

دومین فرضیه این است که یک عضو شورا برای رد گم کنی طرفداران شهردار اقدام به رای مخالف داده و حالا نمی‌خواهد بگوید چنین کاری را کرده است. بازبینی فیلم شورا هم نشان می‌دهد که دو عضو شورا در میان اعتراضات مجید عزیزی نائب رئیس شورا و از طرفداران شهردار نسبت به رای گیری، اعتراضی به روند صورت گرفته ندارند و حتی برای انتخاب سرپرست شهرداری هم شرکت می‌کنند. با این حال این ابهام وجود دارد که چرا این عضو شورا می‌خواهد خود را متفاوت نشان دهد و چه سودی از این کار می‌برد.

سومین فرضیه هم این است که رئیس، منشی و یا حتی کارمند شورا در نتیجه انتخابات دست برده باشند که باید البته خیلی در این زمینه تردستی بلد باشند که بتوانند جلوی دوربین‌ها برگه‌ها را جابجا کنند.

همه این موارد با بررسی دقیق نهاد بالادستی جهت تطبیق مصوبه شورا با حقیقت پیدا خواهد شد. ولی اگر در این میان کشف واقعیتی صورت گرفته باشد خیلی سریع باید با متخلفین برخورد جدی شود و اگر دروغی گفته شده نام فرد دروغگو برملا و از شورا عزل گردد. دروغ و کتمان حقیقت یکی از مهم‌ترین بحث‌ها در امور سیاسی است که در بسیاری از کشور‌ها افشای آن منجر به برکناری سیاسیون گردیده است. مشخص است در فرآیند استیضاح شهردار رشت حداقل یک نفر دروغ می‌گوید و یا همه واقعیت را نمی‌گوید. این جایی است که اگر نهاد نظارتی آن را تشخیص ندهد به وظیفه خود عمل نکرده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از حکایت گیلان، تاریخ انتشار:۱۹ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۰۸۷۶، hekayatgilan.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین