پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۸۱۱۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مدعی شد: بسیاری از کسب و کار‌ها با درآمد‌های کلان در حال انجام است، ولی دولت هیچ اطلاعی از آن ندارد و مالیاتی هم بابت آن پرداخت نمی‌شود، در حالی که اگر سامانه مودیان مالیاتی مورد بهره برداری قرار گیرد هم در اخذ مالیات‌ها رویه عادلانه‌تری را خواهیم داشت و هم شفافیت خوبی در عرصه اقتصادی ایجاد می‌شود.
شعار سال: مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص تأثیر بهره‌برداری و استفاده از سامانه مودیان مالیاتی در کنترل تورم و کاهش خلق نقدینگی اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین ریشه‌های تورم بحث نقدینگی و افزایش پایه پولی کشور است، شما اگر درآمد مطمئنی داشته باشید و مصارف خودتان را به خوبی کنترل کنید که در نهایت نیاز به افزایش برداشت و استقراض از بانک مرکزی نباشد، همین مسئله به خودی خود باعث کنترل بخش اعظمی از تورم موجود در کشور خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه بودجه کشور تصریح کرد: به طور قاعده، درآمد‌های مطمئن (اخذ مالیات با روش‌های مطمئن) با موضوع بی‌انضباطی مالیاتی در دولت مقابله خواهد کرد که این مسئله خودش ریشه بسیاری از مشکلات کشور را رفع می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این سامانه در شفاف‌سازی اقتصاد کشور اثرگذار است، یا خیر؟ تصریح کرد: به طور قطع تاثیر بسزایی در شفاف‌سازی اقتصاد کشور خواهد داشت.

میرکاظمی افزود: شما وقتی بتوانید مالیات را مدیریت و آن را به شکل اصولی اخذ کنید که در نهایت از فرار مالیاتی جلوگیری خواهید کرد که به طور قطع کمک حال خوبی برای شفافیت در اقتصاد کشور می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: بسیاری از کسب و کار‌ها با درآمد‌های کلان در حال انجام است، ولی دولت هیچ اطلاعی از آن ندارد و مالیاتی هم بابت آن پرداخت نمی‌شود، در حالی که اگر سامانه مودیان مالیاتی مورد بهره برداری قرار گیرد هم در اخذ مالیات‌ها رویه عادلانه‌تری را خواهیم داشت و هم شفافیت خوبی در عرصه اقتصادی ایجاد می‌شود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، تاریخ انتشار:۲۵ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۳۵۹۶۲، www.didbaniran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
0
0
اگر این سامانه مالیاتی اینقدر مهمه پس چرا زودتر به سرانجام نمیرسونین؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین