پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۱۸۴
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
فلان و بهمان می‌کنیم و برخورد حداکثری خواهیم داشت و بعضا و در قیاسی مع الفارق، لات ترقه‌ای بازی درآوردن را باید کنار گذاشت. معتقدید که آمریکا در روند عدم صدور روادید برای ورزشکاران ایرانی کوتاهی و کارشکنی کرده، لذا باید شکایت حقوقی صورت پذیرد. منتظر اعلام نوع و تاریخ و مرجع شکایت هستیم آقای تقی زاده.
شعار سال: سرپرست امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان گفت: اقدام سیاسی کشور‌های آمریکا، انگلیس و کانادا درباره عدم صدور ویزای ورزشکاران کشورمان را با جدیت از طریق مجامع بین‌المللی پیگیری می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمدحسن تقی‌زاده اظهار داشت: اقدام نابخردانه و سیاسی برخی از کشور‌ها بابت عدم صدور ویزا برای ورزشکاران ایرانی با تشکیل کارگروهی تخصصی با جدیت پیگیری و با تهیه مستندات پیرامون تضییع حق قهرمانان کشورمان از طریق مجامع و محاکم بین‌المللی تا حصول نتیجه دنبال خواهد شد.

وی عدم صدور روادید برای برخی ورزشکاران ایرانی در رویداد‌های بین‌المللی را امری غیرورزشی، کاملاً سیاسی و مغایر روح منشور المپیک توصیف کرد و افزود: مشکلات پیش‌آمده توسط کشور‌های آمریکا، انگلیس و کانادا در صادر نکردن روادید برای ورزشکاران ما در رشته‌های مختلف از جمله تیراندازی باکمان، کاراته، دوومیدانی، تنیس و فوتبال و متعاقب آن باز ماندن آن‌ها از شرکت در مسابقات ورزشی که بعضی از این رویداد‌ها که با عدم کسب سهمیه برای مسابقات پیش رو همراه بوده، اقدامی خصمانه و خلاف موازین ورزشی و انسانی بوده است.

تقی‌زاده تصریح کرد: در همین راستا برای احقاق حق ورزشکاران کشورمان مقرر شده است تا کارگروهی متشکل از وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌های متضرر از این اقدام سیاسی تشکیل شود تا حقوق تضییع شده آن‌ها را توسط مجامع بین‌المللی با جدیت تا حصول نتیجه پیگیری کنیم.

سرپرست دفتر امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان در ادامه به لغو بازی دوستانه تیم‌های ملی فوتبال ایران و کانادا اشاره و عنوان کرد: با توجه به اقدام سیاسی دولت کانادا در فسخ یک جانبه قرارداد این مسابقه دوستانه و تدارکاتی، طی جلسات مکرر، مصوب شد که این موضوع توسط فدراسیون فوتبال از طریق مجامع و محاکم بین‌المللی دنبال و نتایج آن به‌زودی اعلام شود.

این مقام مسئول تأکید کرد که مستندات و مدارک در حال جمع‌آوری است و در این راستا به‌زودی اقدام عاجل انجام خواهد پذیرفت.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصرایران، تاریخ انتشار:۲۵ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۸۴۹۱۳۷، www.asriran.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین