پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۱۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
وقتی می گوییم که در حوزه سیاست خارجی و دیپلماسی مشکل داریم، به این گونه موارد می توان استناد کرد. چرا باید تبعه مسیحی ایرانی( ریچارد جان) به مدت 20 سال در زندان انگلیسی ها باشد، بدون آنکه کار خاصی برای او انجام شود و حالا بعد از 20 سال به یادش بیفتیم؟
شعار سال: کاظم غریب آبادی، معاون امور بین المل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر، ضمن انتقاد از مخالفت انگلیس با باز گردندان «ریچارد جان» تبعه ایرانی مسیحی که در انگلیس زندانی است، گفت: این تبعه ایرانی که بنا بر برخی ادعا‌های وارده علیه وی حدود ۲۰ سال است در زندان به سر می‌برد، اما حتی یک روز نیز وی را به مرخصی نفرستاده اند و حتی برای معالجه بیماری، با اعزام او به بیمارستان تخصصی حفاظت شده نیز مخالفت شده است.

وی افزود: آقای جان به هیچ وجه از شرایط مطلوبی در زندان برخوردار نیست و از دریافت خدمات پزشکی و سلامت نیز محروم است. هرچند وزارت امور خارجه کشورمان تاکنون پیگیری‌هایی برای بهبود شرایط وی و بازگشت به ایران انجام داده، اما متأسفانه طرف انگلیسی هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده است.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در ادامه تاکید کرد: آقای جان به منظور آزاد شدن از زندان و به امید دیپورت شدن و بازگشت به ایران حتی تابعیت انگلیسی را سالیان قبل از خود سلب نموده است، اما وزارت دادگستری انگلیس به بهانه اینکه آزادی وی می‌تواند برای جان اتباع انگلیسی خطرناک باشد، با این درخواست مخالفت کرد.

غریب‌آبادی با ابراز تعجب از چنین تصمیمی، گفت: معلوم نیست بعد از بازگرداندن وی به ایران، چگونه اتباع انگلیسی تهدید خواهند شد؟! اکنون این انگلیس است که جان این تبعه ایرانی را تهدید کرده است!

معاون امور بین الملل قوه قضائیه در ادامه با اشاره به وضعیت نامساعد آقای جان، رفتار غیرانسانی با وی در زندان و همچنین حسن نیت اخیر ایران در قضیه دو ایرانی محکوم دارای تابعیت مضاعف، از دولت انگلیس خواست به تعهدات حقوق بشری خود پایبند باشد و هرچه سریع‌تر این تبعه ایرانی را آزاد و به ایران بازگرداند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:۲۶ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۵۵۴۰۱۲۱، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
0
0
دستگاه دیپلماسی کشور چه توجیهی برای این کار دارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین