پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۲۷۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳
محمود رضا خاوری ،مدیرعامل اسبق بانک ملی و متهم ۳ و نیم میلیون دلار برداشت غیر قانونی و مشارکت در اختلاس ۳۰۰۰ میلیاردی گروه امیرمنصور آریا، شش روز است که مفقود شده و هنوز خبری از وی در دست نیست. گمانه زنی های مختلف از خودساخته بودن این خبر تا استردادش به ایران و حتی دستگیری اش مطرح می باشد. گمانه هایی که نمی توان به هیچ یک از آنها بدلیل ضعف مدرک ، استناد داشت. دیگر نکته قابل توجه اینکه، خانواده خاوری و رسانه‌های کانادایی هیچ واکنشی به انتشار این خبر نداشته‌اند.

شعار سال: محمود رضا خاوری شش روز است که مفقود شده و هنوز خبری از وی در دست نیست. خاوری، متهم فراری یازده سال پیش از ایران است که در پی دست داشتن در اختلاس ۳ هزار میلیاردتومانی به کانادا گریخت. گویا خانواده خاوری و رسانه‌های کانادایی هیچ واکنشی به انتشار این خبر نداشته‌اند و برخی منابع اصل خبر را جعلی ارزیابی کرده اند.

لازم به توضیح است که محمودرضا خاوری (زادهٔ ۵ خرداد ۱۳۳۱) مدیر عامل سابق بانک ملی ایران و از مجرمان محکوم شده به دلیل مشارکت در اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی است. محمودرضا خاوری در مهر ۱۳۹۰ به بهانهٔ «مشکلات عصبی حادث‌شده و بیماری مزمن» از مقام خود یک شبه استعفا داد و به کشور کانادا که تابعیت آن را دارا بود گریخت. خاوری توسط دادگاه انقلاب جمهوری اسلامی ایران به اتهام اخلال در نظام اقتصادی به ۲۰ سال حبس و بابت دریافت رشوه به ۱۰ سال حبس محکوم شده‌است. نام خاوری برای مدتی در لیست افراد تحت تعقیب اینترپل وجود داشت، ولی از اواسط مهر ۱۳۹۵ خورشیدی، نام وی به عنوان یک شخص در حال تعقیب در وب‌سایت اینترپل مشاهده نمی‌شود.
ادعای مفقودی شش روزه خاوری کانادا، خاوری کجاست؟
 
برخی از منابع می گویند که اگر اصل خبر درست باشد، بعید است که خاوری با همکاری دولت کانادا تحویل ایران داده شده باشد، رابطه سیاسی و امنیتی ایران و کانادا سال‌های سال تیره‌تر از آن است که چنین همکاریی را بتوان انتظار داشت؛ و اگر چنین نباشد، موضوع گم شذن یک شهروند کانادایی از داخل خاک این کشور به چالش سیاسی بزرگی بدل می‌شود.

ستایشی: خبر بازداشت خاوری، فی‌المجلس تکذیب می‌شود/ کانادا همکاری لازم برای استرداد وی نمی‌کند

سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری: استرداد مجرمین قانون بین‌المللی است، اما کانادا با جود ادعای حقوق بشری، همکاری نمی‌کند و پناهگاه مجرمین شده است.
تعداد بازدید : 29
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
1
0
گرفتنش و توی ایرانه و دارن ازش اطلاعات می گیرن. بی صدا و با توافق صورت گرفته با غربی ها. بهشت کلاهبرداران هم در کانادا بسته شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
رابطه ما با کانادا خوب نیست. همین فرد خودش می تونه این شایعات رو راه انداخته باشه تا حداکثر سو استفاده رو ببره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین