پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۲۷۷
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: اجرای طرح آمارگیری از معادن درحال بهره‌برداری آغاز شده و تا ۱۷ مهر ماه امسال ادامه می‌یابد.

شعار سال:  معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: اجرای طرح آمارگیری از معادن درحال بهره‌برداری آغاز شده و تا ۱۷ مهر ماه امسال ادامه می‌یابد.

امید یامی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بهره برداری درست و علمی از ذخایر انبوه و متنوع معدنی آذربایجان شرقی مستلزم برنامه‌ریزی‌های دقیق بوده و این هدف جز با در اختیار داشتن آمار و اطلاعات دقیق و به هنگام از فعالیت‌های این بخش میسر نخواهد شد.

وی افزود: طرح آمارگیری از معادن در حال بهره‌برداری آذربایجان شرقی با هدف تهیه آمار و اطلاعات مربوط به عملکرد این بخش و محاسبه سهم آن در تولید ناخالص داخلی استان، مقدار و ارزش تولیدات مواد معدنی، مقدار و ارزش صادرات مستقیم، ارزش افزوده، ترکیب نیروی انسانی، مقدار استخراج مواد معدنی و ارزش سرمایه‌گذاری توسط مرکز آمار ایران و در این استان توسط معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی به اجرا گذاشته می‌شود.

یامی توضیح داد: در اجرای این طرح مأموران آمارگیر با مراجعه به تمامی دفاتر مرکزی معادن و محل‌های استخراج مواد معدنی، جمع‌آوری اطلاعات این طرح را برای سال ۱۴۰۰ به انجام می‌رسانند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی اظهار کرد: آمار و اطلاعات جمع آوری شده پس از بازبینی و کنترل کارشناسی در سامانه مرکز آمار وارد می‌شود و پس از رفع اشکالات احتمالی، استخراج گزارش انجام می‌پذیرد.

وی یادآور شد: بر اساس نتایجی از اجرای این طرح در سال۱۴۰۰ برای جمع آوری اطلاعات سال ۱۳۹۹ که توسط مرکز آمار ایران منتشر شده، ۶ هزار و ۷۸۶ نفر شاغل در ۲۸۵ معدن در حال بهره‌برداری آذربایجان شرقی فعالیت می‌کنند.

آذربایجان شرقی با داشتن بیش از هشت میلیارد تن ذخایر معدنی، رتبه نخست کشور را در این زمینه دارد.

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی می‌متالز، تاریخ انتشار:۲۸ تیر ۱۴۰۱، کدخبر: ۲۶۷۵۷۶، felezatkhavarmianeh.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین