پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۳۱۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲
اگر جاده ماسوله به ماجولان خلخال که طی چندسال گذشته از سمت حوزه خلخال تکمیل شده ، ولی از طرف حوزه گیلان همچنان بلا تکلیف می‌باشد، تکمیل گردد با توجه به ارتباطات دو استان همسایه گیلان واردبیل عبور و مرور در طول سال هم می‌تواند در اقتصاد شهرستان‌های فومن و ماسوله و همچنین خلخال نقش مهمی را ایفا نموده و این جاده فقط نقش جاده گردشگری فصلی را برای دو استان نخواهد داشت.

شعار سال:

هالدمن و شرمن در سال ۱۹۹۴ ثابت کردند که گردشگری بدون بهبود و توسعه گسترده شبکه حمل و نقل میسر نیست و همواره فقدان بهره مندی از شبکه راه‌های قوی مانعی جدی در راه رشد و توسعه می‌شود. اکثرا جاذبه‌های گردشگری نیر تنها پس از آنکه قابل دسترسی شده اند توسعه یافته اند.

چرا جاده ماسوله به ماجولان خلخال شاهراه توسعه گردشگری دو استان گیلان و اردبیل در بلاتکلیفی می‌باشد؟

یکی از شاخصه‌های جوامع پیشرفته رشد سریع بخش حمل و نقل آن‌ها می‌باشد در سال ۱۹۹۴هالدمن وشرمن ثابت کردند که گردشگری بدون بهبود و توسعه گسترده شبکه حمل و نقل میسر نیست و همواره فقدان بهره مندی از شبکه راه‌های قوی مانعی جدی در راه رشد و توسعه می‌شود اکثرا جاذبه‌های گردشگری تنها پس از آنکه قابل دسترسی شده اند توسعه پیدا کرده اند.

راه قدیمی ماسوله به خلخال در گذشته شاهراه ارتباطی گیلان و آذربایجان بوده است

ماسوله شهری است در غرب استان گیلان که معمولا به عنوان مقصد نهایی گردشگری از آن نام برده می‌شود.
گردشگران زمانی بر اقتصاد یک شهر یا شهرستان می‌توانند تاثیر گذار باشند که حداقل ۲۴تا۴۸ساعت در آن اقامت داشته باشند بنظر می‌رسد الان ماسوله فقط برای بازدید چند ساعتی می‌باشد و به دلیل عدم اسکان توقف طولانی مدت گردشگران نفع اقتصادی زیادی نصیب مردم منطقه نمی‌گردد.
برای بیان بهتر این مسئله به مرور مسابقه تاریخی اسناد و مدارک و همچنین مصاحبه‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته توسط مسولین مربوطه خواهم پرداخت.

خاوری، مدیر کل راه و شهرسازی گیلان در سال ۱۳۹۳: پروژه ماسوله پیش از سال۱۳۶۹ اجرا شده است، اما به دلیل منابع محدود عملیات تکمیلی بر روی آن انجام نگردیده است. ماسوله مکان توریستی بوده و ساخت این جاده باعث خواهد شد که این شهر از بن بست خارج شود در واقع بدین طریق دسترسی به خلخال و اردبیل ایجاد می‌شود و مردم از سمت اردبیل هم می‌توانند به راحتی در این مکان توریستی حضور یابند و از سوی دیگر تحولات خوبی را در بخش گردشگری واقتصادی شاهد خواهیم بود (تین نیوز ۱۳۹۳/۰۲/۱۶) .

اسماعیل قربانزاده فرماندار وقت فومن در مصاحبه با خبرگزاری فارس: فومن و ماسوله از بن بست خارج می‌شوند. اسماعیل قربانزاده فرماندار فومن تصریح کرد: جاده ماسوله به ماجولان که آرزوی دیرینه مردم فومن بود با پیگیری ناصر عاشوری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی به واقعیت پیوست.
فرماندار فومن بازگشایی جاده ماسوله به ماجولان را موجب ایجاد تحولات خوب در بخش‌های گردشگری واقتصادی در شهرستان فومن واستان دانست.
(۱۳۹۳٫۰۳٫۲۵خبرگزاری فارس)

ناصر عاشوری نماینده سابق فومن و شفت در مصاحبه با خبرگزاری مهر
از تامین پنج میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت جاده ماجولان به ماسوله خبر داد و افزود: این مسیر بعد از گذشت ۳۵سال به زیر پوشش آسفالت می‌رود (۱۳۹۳٫۰۳٫۳۰ خبرگزاری مهر ) .

کارنامه خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی ،  ص۱۱۴ : 
در بخشی از این سخنرانی که در تاریخ ۱۳۷۳٫۰۲٫۲۳درمیدان بزرگ شهر فومن ایراد شده آمده است: صحبت‌های امام جمعه آقای محمدرضا شفیعی و نماینده شهر خیلی گرم و صمیمی بود این خواسته‌هایی که امروز مطرح شد و آنچه که من قبلاً از مسئولان منطقه شنیدم، کم و بیش این‌ها را حسابی قبول کردم وحفظ دارم و فکر می‌کنم خواسته‌های اغراق آمیز ودور از عملی هم نباشد

خواسته از بن بست بیرون آمدن فقط خواسته شما نیست خواسته ما هم هست ما اگر بتوانیم که می‌توانیم فومنات و ماسوله را از بن بست در بیاوریم راه ماسوله ماجولان را بسازیم یک گام در توسعه منطقه برداشتیم (دیدار با مردم فومن ۱۳۷۳) . به دلیل بن بست بودن شهرتاریخی ماسوله در ایام تعطیلات همیشه ترافیک سنگین باعث ایجاد مشکلات برای مردم منطقه می‌باشد.


حال اگر این جاده که طی چندسال گذشته از سمت حوزه خلخال تکمیل شده  ولی از طرف حوزه گیلان همچنان بلا تکلیف می‌باشد ، تکمیل گردد با توجه به ارتباطات دو استان همسایه گیلان و اردبیل عبور و مرور در طول سال هم می‌تواند در اقتصاد شهرستان‌های فومن و ماسوله و همچنین خلخال نقش مهمی باشد یعنی این جاده فقط نقش جاده گردشگری فصلی را برای دو استان نداشته باشد. همچنین با تکمیل این جاده شهرستان فومن. ماسوله می‌توانند مقصد گردشگران غرب کشور (آذربایجان، اردبیل و زنجان) باشند.


در انتها ذکر این نکته ضروری است که یکی از مولفه‌های رقابتی گردشگری توسعه زیرساخت راه‌ها می‌باشد کما اینکه الان در شهرستان ماسال به این نکته مهم پی برده و سعی در توسعه راه‌های ارتباطی با همسایگان می‌باشد طوری که راه ارتباطی ماسال به گیلوان خلخال یکی از اولویت‌های اصلی مسولین این شهرستان می‌باشد. امید است مسولین محترم استان گیلان و شهرستان فومن نیز پیگیر این مطالبه بحق شهرستان‌های خود باشند و این کهن پروژه هر چه زودتر تکمیل و به بهره برداری برسد.

بهرام پارساپور کارشناس ارشد حقوق مالی و اقتصادی


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از گیل خبر، تاریخ انتشار:۲۹ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۴۸۱۰۷۹، gilkhabar.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
0
1
سلام
اسم نویسنده؟
مدیر پایگاه

سلام و درود بر شما
در ارتباط با رسانه یاد بگیریم حتی اگر حق با شما باشد، دستوری حرف نزنیم. توصیه دوستانه. 

پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
راست گفته، چرا بهتون برخورده ؟
مدیر پایگاه

سلام 

بحث برخوردن یا برنخوردن نیست، لحن حاوی اطلاعات قابل تحلیله . از اینکه به ما تذکر بدهند بسیار خوشحال هم می شویم و سپاسگزار دوستان تذکر دهنده هم هستیم، اما سعه صدر و تحفظات نباید فراموش شود.

می شد با ناپختگی خبر را حذف کرد. می شد به منبع نگاری انتهایی متن بسنده کرد. می شد جهت دهی در خبر بوجود آورد. می شد کلیدواژه ها را به گونه ای تنظیم کرد که اسم خاص بنوعی قابلیت جستجوی خود را از دست بدهد و ......، اینها برخی از روش های مورد استفاده توسط همکاران کم صبر رسانه ای می باشند( خصوصا در رسانه های تازه تاسیس) . اما پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، نه تنها از نقد استقبال نموده و رفع مشکل می کند، بلکه شرایط و بسترهای تقویت متن را هم تدارک می بیند. 

ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
0
1
این پروژه که از سال 1395 شروع شده بود. چرا طرف گیلانی آن تا این حد اهمال کرده است؟
احمد کلوری
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
0
1
ممنونم بابت پذیرش نقد پرسیدن نام نویسنده دستوری نبود اگر چنین برداشتی شده عذر خواهی می نمایم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
0
1
امید است مسولین محترم استان گیلان و شهرستان فومن به این کهن پروژه نیم نگاهی داشته باشند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین