پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۵۱۷
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵
مهران کریمیان مدیر کل بهزیستی خوزستان در خصوص انتشار فیلم برخورد خشن با افراد دارای نیاز‌های ویژه گفت: این اتفاق در یک مرکز خصوصی و غیر دولتی رخ داده است و فیلم به چندین ماه گذشته مربوط می‌شود. دادستان دستور بررسی این موضوع را صادر کرده است، همچنین ما دو پرسنل مرکز مذکور را احضار کرده‌ایم که یکی از این افراد بیمار بوده و از مدتی قبل در مرخصی استعلاجی بسر می‌برد. در این راستا به مرکز دستور اخراج این دو نفر داده شد و این افراد پرسنل بهزستی نبوده‌اند و استخدامی مرکز توان‌بخشی هستند که اکنون باید اخراج شوند.
شعار سال: مهران کریمیان در خصوص انتشار فیلم برخورد نامناسب با افراد دارای نیاز‌های ویژه در یکی از مراکز توان‌بخشی اهواز اظهار کرد: این اتفاق در یک مرکز خصوصی و غیر دولتی رخ داده است و فیلم به چندین ماه گذشته مربوط می‌شود.

وی افزود: پس از انتشار فیلم به سرعت هیات کارشناسی از اداره کل بهزیستی جهت بررسی موضوع در مرکز مذکور حضور پیدا کرده‌اند و مساله مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: دو تن از پرسنل این مرکز برای کنترل یک فرد توان‌خواه دارای معلولیت ذهنی اقدام به مهار فیزیکی غیر اصولی و غیرحرفه‌ای کرده‌اند.

کریمیان تصریح کرد: در ادامه فیلم فردی بدون لباس مشاهده شده است که پس از بررسی مشخص شد در سالن کناری حمام بوده و فرد جهت استحام آماده میشد که دچار اختلالات رفتاری می‌شود و در هنگام مهار، متاسفانه به صورت نامناسب اقدام شده است.

وی عنوان کرد: در بخشی از فیلم هم پنکه نمایان می‌شود و گفته می‌شود چرا در این هوای گرم تنها پنکه روشن است، اما حقیقت موضوع این است که در آن زمان هوا خنک بوده است و امکان روشن کردن کولر نبوده است. همچنین مرکز دارای تجهیزات سرمایشی و گرمایشی است. این مرکز ۲۰ سال سابقه دارد و از نظر امکانات مشکلی ندارد.

مدیرکل بهزیستی خوزستان در پاسخ در مورد اقدامات انجام شده در مقابله با افراد خاطی گفت: در روز گذشته به دلیل حساسیت موضوع به همراه دادستان مرکز استان برای بررسی بیشتر موضوع از مرکز مذکور بازدید انجام داده‌ایم. دادستان از تمام بخش‌های مرکز بازدید کرده‌اند و از فرد توان‌خواه که در فیلم مشاهده شده، نیز دیدن کرده‌اند.

دادستان دستور بررسی این موضوع را صادر کرده است

کریمیان ادامه داد: دادستان دستور بررسی این موضوع را صادر کرده است، همچنین ما دو پرسنل مرکز مذکور را احضار کرده‌ایم که یکی از این افراد بیمار بوده و از مدتی قبل در مرخصی استعلاجی بسر می‌برد.

وی عنوان کرد: در این راستا به مرکز دستور اخراج این دو نفر داده شد و این افراد پرسنل بهزستی نبوده‌اند و استخدامی مرکز توان‌بخشی هستند که اکنون باید اخراج شوند.

مقرر شد که این افراد به مراجع قضایی معرفی شوند

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: همچنین مقرر شد که این افراد به مراجع قضایی معرفی شوند. مسئول فنی مرکز که مدیریت این مرکز توان‌بخشی را برعهده داشت از کار تعلیق شد و فرد دیگری جایگزین شد.

کریمیان تصریح کرد: تعطیلی این مرکز هیچ کمکی نمی‌تواند بکند، چون ۱۰۰ نفر توان‌خواه تحت پوشش این مرکز توان‌بخشی هستند و به دشواری بسیار می‌توان مرکز دیگری جایگزین کرد. از سوی دیگر به مرکز مذکور اخطار کتبی داده شد که در صورت تکرار رفتار‌های غیر حرفه‌ای مرکز تعطیل خواهد شد.

وی در مورد اقدامات انجام شده جهت عدم تکرار این اتفاقات عنوان کرد: اداره کل بهزیستی استان و ادارات شهرستان به صورت مستمر و دوره‌ای در حال نظارت هستند و این نظارت شدیدتر هم خواهد شد.

از حقوق معلولان بشدت دفاع می‌کنیم

مدیرکل بهزیستی خوزستان اظهار کرد: مردم نگرانی در این خصوص نداشته باشند و بدانند ما همواره در خدمت معلولان هستیم و از حقوق معلولان بشدت دفاع می‌کنیم، اگر فردی خطایی انجام دهد قطعا برخورد خواهد شد و افراد خاطی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

کریمیان خاطرنشان کرد: باید این مساله را در نظر گرفت که کار کردن در مراکز توان‌بخشی بسیار سخت و دشوار است و شغل جذابی نیست؛ بنابراین در پرداختن به مسایل باید به نحوی عمل شود که افراد و حتی خیرین بهزیستی دلسرد نشوند.
 
 روز گذشته فیلمی به صورت گسترده در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می‌دهد دو تن از پرسنل مرکز توانبخشی احسان اهواز به صورت خشن و نامناسب با مددجویان توان‌خواه رفتار می‌کنند.

تعداد بازدید : 5
 
همچین در این فیلم یک فرد توان‌خواه بدون لباس دیده می‌شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، تاریخ انتشار:۳ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۱۵۶۱۰۶۲، www.jamaran.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین