پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۶۵۰
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹
از سال‌ها پیش جمهری اسلامی دارای صادراتی در حدود ۵۰۰ میلیون دلار با چینی‌ها بود. محصولات مختلفی از عصاره گیری گیاهان تا گیاهان دارویی و سیب و ... به کشور چین صادر می‌شد. حال جناب ساداتی نژاد خبر از انعقاد تفاهم نامه ۶۰۰ میلیون دلاری صادرات محصولات کشاورزی به چین می‌دهد. برای تقویت این تفاهم نامه و عملیاتی کردن آن چه کردی جناب وزیر؟ آیندگان در خصوص عملکرد این تفاهم نامه هم قضاوت خواهد کرد.
شعار سال: وزیر جهاد کشاورزی به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور در جریان سفر استانی دولت به همدان، عازم شهرستان‌های ملایر و نهاوند شده است.

سیدجواد ساداتی‌نژاد در جلسه‌ای که در فرمانداری شهرستان ملایر به منظور امضای این تفاهم نامه به صورت تصویری برگزار شد، گفت: امضای این تفاهم‌نامه در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم برای توسعه همکاری‌های اقتصادی با کشور‌های منطقه و شرق آسیا است.

وی اظهار داشت: دیپلماسی فعال برای صادرات محصولات کشاورزی ایران به دیگر کشور‌ها از اهداف اصلی این تفاهم‌نامه است که دراین رابطه ۲ سند مهم برای افزایش صادرات جمهوری اسلامی ایران به چین پس از چند ماه مذاکرات فشرده، نهایی و امروز به صورت همزمان در سفر رییس جمهور هیات دولت به استان همدان، امضا شد.

وی با اشاره به سند اول پروتکل الزامات بهداشتی نباتی برای صادرات مرکبات تازه ایران به چین، گفت: با امضای این سند برای اولین بار دسترسی ایران به بازار ۶۰۰ میلیون دلاری مرکبات چین فراهم می‌شود.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی، سند دوم نیز پروتکل الزامات بهداشتی صادرات عسل جمهوری اسلامی ایران به جمهوری خلق چین است که با امضای این تفاهم‌نامه، عسل باکیفیت ایرانی به کشور چین صادر می‌شود.

ساداتی نژاد اظهار داشت: در حال حاضر میزان صادرات مستقیم محصولات کشاورزی ایران به چین ۵۰۰ میلیون دلار است که در مقایسه با سال‌های گذشته چندین برابر افزایش داشته است.

به گفته وی، پس از ۱۶ سال مجوز صادرات سیب به پاکستان نیز صادر و زمینه صادرات طیور به کشور عراق نیز فراهم شده است.

ساداتی‌نژاد در ادامه بر تولیدات کشاورزی با کیفیت شهرستان ملایر از جمله کشمش تاکید و خواستار توسعه و رونق فعالیت‌های مرتبط با صادرات این محصول جهانی شد.

شهرستان ملایر با جمعیتی بیش از ۳۰۰ هزار نفر در ۷۵ کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

آیت‌الله «سیدابراهیم رییسی» رییس جمهوری اسلامی ایران صبح روز پنج‌شنبه ۶ مرداد در سی‌امین سفر استانی خود، وارد همدان شد.

وزیر جهاد کشاورزی نیز به نمایندگی از جانب رییس جمهور به شهرستان‌های ملایر و نهاوند سفر می‌کند.

استان همدان در مجموع پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه ارتباطی (آزادراه، بزرگراه، راه اصلی و روستایی) دارد که این استان همواره به واسطع موقعیت خاص جغرافیایی به عنوان شاهراه ارتباطی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور یاد می‌شود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری گسترش نیوز، تاریخ انتشار:۶ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۲۶۹۶۲۸، www.gostaresh.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین