پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۸۳۵
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به دلیل کندی پیشرفت مذاکرات، اظهار کرد: دلیل کُندی پیشرفت مذاکرات، تیم مذاکره کننده ایران نیست بلکه دو عامل اصلی، در روند مذاکرات تاثیر گذاشت که اصلی‌ترین آن، بحران اوکراین بود و درگیری روسیه و اوکراین باعث شد، پرونده ایران از اولویت اول آمریکا خارج شود.
شعار سال: حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری با اشاره به دلیل کندی پیشرفت مذاکرات، اظهار کرد: دلیل کُندی پیشرفت مذاکرات، تیم مذاکره کننده ایران نیست بلکه دو عامل اصلی، در روند مذاکرات تاثیر گذاشت که اصلی‌ترین آن، بحران اوکراین بود و درگیری روسیه و اوکراین باعث شد، پرونده ایران از اولویت اول آمریکا خارج شود.

او ادامه داد: همچنین در مذاکرات گذشته، امتیازاتی برای آمریکایی‌ها پیش بینی شده بود؛ مثلا نکاتی که در بیانیه پایانی با امضای وزرای خارجه ۵+ ۱ و ایران صادر می‌شد، برای آمریکایی‌ها برد محسوب می‌شد، اما با تلاش تیم مذاکره کننده جدید حذف این بند‌ها به طرف مقابل قبولانده شد؛ لذا آمریکایی‌ها به دلیل اینکه آنچه که می‌خواهند به دستشان نمی‌آید، بی انگیزه شده اند.

ذوالنوری تصریح کرد: آمریکایی‌ها می‌خواستند از توافق هسته‌ای و وین به عنوان پله‌ای برای سلطه امنیتی در ایران و منطقه استفاده کنند که عائد آن‌ها نمی‌شود؛ اما آمریکایی‌ها چاره‌ای غیر از بازگشت به برجام ندارند و به مذاکرات بر خواهند گشت؛ با اقدام راهبردی مجلس، امروز دولت موظف به غنی سازی اورانیوم در سطح بالا است و ماشین‌های پیشرفته‌ای نصب شده است و با شتاب کار می‌کنند؛ بنابراین آمریکایی‌ها نمی‌توانند این وضعیت را بپذیرند.

نماینده مردم قم در مجلس گفت: برای آمریکایی‌ها، ایرانی که توان و فعالیت هسته‌ای اش کنترل شده و شفاف باشد، و تحریم‌های اقتصادی را علیه این کشور اعمال کند، ترجیح دارد نه ایرانی که تحریم‌ها را دور بزند و فعالیت هسته‌ای اش به دلیل اینکه مذاکرات وین اتفاق نیفتاده، تحت نظارت آن‌ها نباشد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری فراز، تاریخ انتشار:۱۰ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۵۲۵۹۵، www.farazdaily.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین