پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۹۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲
قبلا با انواع تقلب‌ها در زعفران نظیر استفاده از کاکل رنگ شده ذرت، گوش ریش شده رنگی، کهنه تازه کردن زعفران، ترکیب زعفران قائنات با زعفران‌های فرعی (دخل زنی) و نظایر آن آشنا بودیم. اما امروز با تقلب جدیدی بصورت اضافه کردن براده اهن برای افزایش وزن زعفران مواجه هستیم. تقلبی که باعث مشکلات پزشکی عدیده می‌تواند بشود.
شعار سال: ویدیویی منتشر شده که نشان می‌دهد کلاهبرداران در بسته‌های زعفران براده آهن می‌ریزند تا سنگین‌تر شود و آن را گران‌تر بفروشند. هنوز گزارش نشده که این تقلب دارای فراگیری ملی است یا بشکل مورد و یا توسط یک برند خاص اتفاق افتاده است.
تعداد بازدید : 123

لازم به توضیح است که مسمومیت با آهن زمانی اتفاق می‌افتد که به طور طبیعی و یا تصادفی مقدار زیادی آهن در بدن انباشته شود. آهن اضافی سمی است و بدن به صورت خودکار برای جلوگیری از مسمومیت خودش از چند مکانیسم مثل اتصال به پروتئین‌های شناور در خون، ذخیره کردن داخل سلول‌ها و کاهش جذب گوارشی استفاده می‌کند تا آهن اضافی را دفع کند. هر چه زمان بگذرد اثرات سمی آهن بدتر می‌شود و ممکن است حتی منجر به مرگ شود. مسمومیت با آهن همیشه یک فوریت پزشکی است و به ویژه در کودکان خطرناک است.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
0
0
خدا پدر و مادرتون رو نیامرزه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین