پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۹۱۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۲
سجادی وزیر ورزش و جوانان از مجلس فقط بخاطر گذشت ۱۸ ماه از تصویب قانون شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان و آماده نبودن آیین نامه اجرایی این قانون برای تصویب هیات دولت، کارت زردی با ۱۲۰ رای مخالف گرفت. خود سجادی زیر یک سال است که وزیر شده و قانون مربوط به دوره سلطانی فر بوده است. حال اگر نمایندگان مجلس از وضعیت عملکردی معاونت‌ها و سازمان‌ها و نهاد‌های تابعه وزارت ورزش باخبر شوند، چه می‌کنند؟! برای نمونه تمرکز این متن را بر وضعیت حال و گذشته، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور قرار می‌دهیم. منتظر دریافت توضیحات شفاف هستیم و کم توجهی به دریافت توضیحات و شفاف سازی امور، مسلما با پیگیری‌های عمیق‌تر رسانه بعنوان یک وظیفه حرفه‌ای مواجه خواهد شد.
شعار سال: براساس پیشنهاد شماره ۲۶۳۵۲/۱ مورخ ۲۳/۷/۱۳۷۳ سازمان تربیت بدنی وقت، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی (سهامی خاص) توسط هیئت محترم وزیران در جلسه مورخ ۲۷/۷/۱۳۷۳ به تصویب رسیده و در تاریخ ۲۲/۸/۷۳ جهت اجرا به سازمان تربیت بدنی وقت ابلاغ و نهایتاً شرکت در تاریخ ۱۸/۱۲/۱۳۷۳ تحت شماره ۱۱۱۸۳۵ در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری تهران به ثبت رسیده و آغاز بکار نمود. وفق قانون، فعالیت‌های شرکت به دو بخش نگهداری و توسعه اماکن ورزشی قابل دسته بندی و تقسیم است.

کارت زرد وزیر ورزش برای یک آئین نامه، در شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی چه خبر است؟
تا این قسمت کار، آشنایی مختصری بود از تاریخچه شرکت، اما خیلی از منتقدین، این شرکت را بشکل نوعی جعبه سیاه و حتی برخی به درست یا نادرست، بشکل قلک می‌بینند. منتقدین می‌پرسند که:

*** اطلاعات دقیق مالی، میزان مرحله‌ای پیشرفت پروژه‌های عمرانی، اسامی پیمانکاران، میزان متمم قرارداد‌ها و اضافه شده بر مبلغ در حین اجرای پروژه‌ها و ..، در کجای سایت این شرکت منعکس شده است (لطفا ما را به خرده اطلاعات روی نقشه ارجاع ندهید)؟

*** لیست صورت‌های مالی و تراز‌های سالیانه شرکت به تفکیک سال در پنج سال اخیر، کجاست؟ بودجه سالیانه شرکت به چه میزان بوده و درآمد‌های اختصاصی آن از مزایده‌ها و مناقصه‌ها در کجا منعکس شده است (افکار عمومی، حداقل شفافیت اطلاعات در پنج سال اخیر را مطالبه می‌کند)؟

***اساسنامه شرکت با آخرین تغییرات در کجای سایت قرار دارد و اصلا چرا روی سایت شرکت بارگذاری نشده است؟ چرا آئین نامه معاملات سال ۱۳۸۵ و آئین نام مالی مصوب ۱۳۷۴ به روز رسانی نشده است؟

*** گزارشات عملکردی شرکت به تفکیک سال در پنج سال اخیر کجاست؟

*** بر چه اساسی وزیر یک نیروی غیر متخصص و تقریبا ناآشنا به این حوزه (تخصص حرفه‌ای آقای علیرضا عاصم یوسفی گویا تهیه کنندگی، کارگردانی و بازیگری سینما می‌باشد)، را بعنوان مدیرعامل انتخاب کرده اند؟

کارت زرد وزیر ورزش برای یک آئین نامه، در شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی چه خبر است؟
*** ...
سوال اینجاست که آیا این شرکت صرفا در دوره عاصم یوسفی دچار مسئله و شائبه بوده یا حاشیه‌ها از قبل نیز وجود داشته است؟ پاسخ روشن است. شرکت بشکل تاریخی مسائل و حاشیه‌های خاص داشته که به نمونه‌هایی از آن اشاره می‌گردد. منتظر دریافت پاسخ‌های شفاف هستیم. در صورت کم توجهی، لایه برداری ریزتر از این شرکت جهت اطلاع نمایندگان مجلس و سایر نهاد‌های نظارتی و بازرسی صورت خواهد پذیرفت.
 
کارت زرد وزیر ورزش برای یک آئین نامه، در شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی چه خبر است؟
در این باره بیشتر بخوانید:
 
بالاخره نمایندگان مجلس ضرورت ورود به تحقیق و تفحص از وزارت ورزش دوره روحانی را احساس کردند. خدمت نمایندگان محترم عرض می‌شود که چند محوری که باید بشکل ویژه مورد بررسی قرار گیرد شامل بررسی وضعیت قرارداد‌های شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، انتخابات فدراسیون‌ها و جهت دهی‌های غیرمستقیم صورت گرفته، فساد مالی در برخی از فدراسیون‌ها و ضعف نظارتی وزارت ورزش، خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس، ضعف عملکردی معاونت امور جوانان وزارت ورزش، حاشیه‌های سیاسی ایجاد شده در بعضی از اعزام‌های خارجی، می‌باشد. برخی از مستندات در خصوص بررسی وضعیت فساد در این وزارتخانه، در این رسانه موجود بوده و قابلیت ارایه به نمایندگان مجلسی که اقدام به امضا و نهایی کردن طرح تحقیق و تفحص از وزارت ورزش و امور جوانان کنند را دارد.
 
ورزشکاه آزادی در ده سال اخیر در چندین نوبت به اندازه‌های ریز و درشت، مورد بازسازی و ترمیم قرار گرفته است. اما برخی از منتقدین معتقدند که این بازسازی‌ها، با رویکرد باز کردن دکان برای بعضی‌ها بوده است. پیشنهاد می‌دهیم، لیست مدیران ورزشگاه آزادی در ۱۵ سال اخیر را استخراج نموده و کار‌هایی که در این ورزشگاه انجام داده اند را توسط گروهی از بازرسان مورد بازبینی و راست آزمایی قرار دهید. ردپای دکان دار‌های آزادی به راحتی خود را نشان خواهد داد. دکان دار‌هایی که بعضا پست مدیریتی در وزارت ورزش هم گرفته اند. سربسته عرض شد. الان هم که صدا‌هایی برای بازسازی آزادی به گوش می‌رسد، باید مراقب بود که از طرف درصد بیگیر‌های پروژه‌های عمرانی نباشد.
 
پایگاه خبری امتداد در گزارشی انتقادی، با ارایه توضیحاتی اقدام به نقد برخی از انتصابات وزیر ورزش و امور جوانان نموده است. منتظر توضیحات وزارت ورزش و امور جوانان هستیم.یکی از مهمترین انتقادات در خصوص انتصاب علیرضا عاصم یوسفی مدیرعامل شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی است.
انتقال مدیریت مجموعه ورزشی شهید شیرودی از شرکت توسعه به اداره کل استان نگرانی‌هایی بابت آینده این مجموعه قدیمی ایجاد کرده؛ به طوری که درخواست‌هایی مبنی بر توقف این جابه‌جایی مطرح شده است. مقصر کیست؟ شرکت توسعه و تجهیز کجای این داستان است؟ 
 
با وجود تغییر چند دولت و شعار‌هایی که وزیران ورزش و معاونانشان در مورد تکمیل پروژه‌های ورزشی داده‌اند، اما در سال‌های اخیر تعداد ورزشگاه‌های نیمه کاره تغییر نکرده و روی چهار هزار پروژه مانده است!
 
ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان که بعد از ۱۵ سال از کلنگ‌زنی در آستانه افتتاح شدن است هنوز مشخص نیست از این استادیوم چه استفاده کاربری خواهد شد و انتظار مردم این است که دستگاه قضایی به عنوان مدعی‌العموم در زمینه اسراف بیت‌المال ورود کند.
 
خسرو قمری، رئیس فدراسیون دوچرخه سواری گفت: رشته BMX یکی از رشته‌های المپیکی می‌باشد و ما برای اینکه این رشته را احیا کنیم در پایتخت نیاز به یک پیست BMX داشتیم. واقعا داستان به همین جا ختم می شود؟
 
در کلیپ زیر صحنه‌هایی را می‌بینید از ورزشگاه شهدای نوشهر که بعد از نوسازی به دلیل تعبیه جایگاه ویژه، دوربین‌های تلویزیونی امکان تصویربرداری از تمام نقاط زمین را ندارند.
 
مدیر کل روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان از خانه کشتی بازدید و تلاش در جهت توسعه علمی این رشته ملی را مورد تقدیر قرار داد.. او در بخش دیگری از سخنان به نگاه توسعه‌ای سلطانی فر در حوزه زیر ساخت‌ها اشاره کرد و گفت: انچه که در تکمیل پروژه‌های ورزشی نیمه تمام در سراسر کشور مشاهده می‌کنید حاصل این نوع نگرش است چرا که دسترسی عموم به اماکن ورزشی، زمینه گسترش ورزش را در دوبخش همگانی و قهرمانی در پی دارد. سوال اینجاست که این حرف ها صرفا یک ادعاست یا عقبه اجرایی می تواند داشته باشد؟
 
بار‌ها و بار‌ها در خصوص علت تمایل شدید وزارت ورزش به بحث چمن مصنوعی در فرآیند تجهییز اماکن ورزشی سوال کرده بودیم، در افتتاح خانه ورزش در فلان روستای دور افتاده هم، چمن مصنوعی، بخشی از فزآیند تجهییز محسوب می‌شد و. اما دریغ از یک جواب؟ حالا یکی از دلال‌های محترم همان صنف و صنعت که حتی به درست ادعای ارتباط با مدیران بالادستی را می‌کند، وارد میدان انتخابات در حمایت از یک نامزد خاص فدراسیون دو و میدانی شده است. نمایندگان محترم سازمان بازرسی در وزارت ورزش، لطفا از چرت بیدار شوند.
 
حجت‌الاسلام حسن درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در دیدار با مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، بیان داشت که ایجاد بانک اطلاعات املاک و مستغلات ورزش ضروری است. بسیاری از کارشناسان، علاوه بر تائید ضرورت ایجاد بانک املام و مستغلات ورزش، معتقد به ضرورت شفاف سازی مبلغ اجاره اماکن ورزشی، شیوه اجاره و فرد حقیقی یا حقوقی اجاره گیرنده (مستاجر)، هستند. برخی از کارشناسان تاکید دارند که سلطانی فر می‌بایست شفافیت را با روشن کردن وضعیت اجاره کلیه اماکن باشگاه انقلاب در هفت سال اخیر، آغاز کند.
 
شایسته‌سالاری مفهومی قشنگ و دل‌چسب است که سال‌هاست حلقه گمشده ورزش بوده است. متأسفانه طی سالیانه گذشته حوزه ورزش همیشه خلوتگاه سیاسیون و نظامیان بوده است و مدیران این حوزه در انتخاب و انتصاب همکاران خود بیش از اینکه به دنبال مسائل سازمانی خویش باشند، بیشتر به دنبال مصلحت خویش و منافع پیدا و پنهان سیاسی، اقتصادی و ... بوده‌اند.
 
مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزش با اعلام خبر اتمام ۵۰ پروژه ورزشی تا پایان امسال بیان کرد که ۲۳۶ پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که برای اتمام ان‌ها به شش هزار میلیارد اعتبار نیاز داریم.
 
مسعود رضاییان، مدیرعامل پیشین چند باشگاه‌‌ لیگ برتری معتقد است که اکثر ورزشگاه‌های کشورمان برای تیم‌ها, بازیکنان و تماشاگران امنیت و استانداردهای لازم را ندارند.
 
در حالی که مجموعه ورزشی آزادی تنها مجموعه قهرمانی و ملی است اما به نظر می‌رسد مسئولان این ورزشگاه بیشتر به دنبال درآمدزایی هستند.بعد از مطرح شدن ساخت جاده تندرستی در کنار دریاچه آزادی و تبدیل چند ساختمان برای کافی‌شاپ، اعتراض اهالی قایقرانی را به دنبال داشت به طوری که بعد از انتشار گزارشات مختلف که به آن پرداخته شد، مسئولان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با مسئولان قایقرانی نشست‌هایی را در این خصوص برگزار کردند و در نهایت این پروژه متوقف شد.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر ورزش و جوانان بر تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی تاکید کرد و گفت: هم اکنون چهار هزار پروژه ورزشی نیمه تمام در نقاط مختلف کشور وجود دارد. اما ایشان نگفتند که چه برنامه‌ای برای کاهش این معزل باید دنباله گیری شود؟
 
معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: در سال ۹۵ علیرغم پیش بینی بودجه عمرانی برای اماکن ورزشی ولی متأسفانه تاکنون تخصیص این بودجه صفر می باشد. خادم صحبتی درباره درآمد اختصاصی شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی نکرد.
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
0
1
موافقم. باید این سوالات یکبار هم که شده پاسخ گفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
0
0
سوالات بولد شده داخل متن از دیدگاه یک بازرس می تواند اساسی ترین سوالات باشد، پاسخ وزیر چیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
0
0
واقعا اینقدر هرکی به هرکیه ؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین