پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۹۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
یک منبع وابسته به دولت طالبان کشته شدن «ایمن الظواهری» سرکرده القاعده در مرکز کابل را تأیید کرد.در همین ارتباط، معاون نخست وزیر طالبان گفت: «حمله آمریکا به خانه‌ای در کابل (که الظواهری در آن هدف قرار گرفته است)، نقض حاکمیت ملی و توافق دوحه است».شبکه هندی «سی‌ان‌ان ۱۸» مدعی شده که احتمالاً وزیران دفاع یا خارجه طالبان محل سکونت سرکرده القاعده را به آمریکا اطلاع داده بودند. جسد الظواهری و همراهانش نیز بشکل مخفیانه در شهرستان پنجوایی قندهار بخاک سپرده شده است.
شعار سال: یک منبع وابسته به دولت افغانستان در گفت‎وگو با شبکه خبری الجزیره تأیید کرد که «ایمن الظواهری» سرکرده گروه تروریستی القاعده در حمله هوایی آمریکا در مرکز کابل کشته شد. روزنامه انگلیسی دیلی میرور گزارش داده که در حمله هوایی آمریکا به اقامتگاه ایمن‌الظواهری در کابل، برخی از اعضای خانواده سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله طالبان نیز کشته شده‌اند. رهبر القاعده در خانه‌ای متعلق به سراج‌الدین حقانی اقامت داشته و حقانی با ظواهری دیدار داشته؛ اما در زمان حمله در آن خانه نبوده است.دیلی میرور به نقل از منابع خود نوشته‌ که حمله به الظواهری باعث ایجاد شکاف بالقوه خشونت‌آمیز بین حقانی‌ها و یک طایفه دیگر طالبان به نام یعقوب‌ها در قندهار شده است.



در همین ارتباط، معاون نخست وزیر طالبان گفت: «حمله آمریکا به خانه‌ای در کابل (که الظواهری در آن هدف قرار گرفته است)، نقض حاکمیت ملی و توافق دوحه است». وی تأکید کرد: «ما به توافق دوحه پایبندیم و مطمئن هستیم که از اراضی ما علیه دیگران استفاده نخواهد شد».
تعداد بازدید : 14

رهبر القاعده در این خانه کشته شد

کشته شدن ایمن الظواهری سرکرده القاعده  توسط مقامات طالبان
 
کشته شدن ایمن الظواهری سرکرده القاعده  توسط مقامات طالبان
 
 اولین تصویر از خانه‌ای که ایمن الظواهری در آن توسط پهپاد‌های امریکایی کشته شد. در همین رابطه،شبکه هندی «سی‌ان‌ان ۱۸» مدعی شده احتمالاً وزیران دفاع یا خارجه طالبان محل سکونت سرکرده القاعده را به آمریکا اطلاع داده بودند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:۱۲ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۱۴۰۱۰۵۱۲۰۹۹۵۱، www.isna.ir / سایر منابع
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
0
0
مرگ حق شونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
0
0
چقدر دقیق هم زدن. این از رهبر القاعده، اون هم از کشتن فرمانده های فلسطینی در جنگ اخیر با اسرائیل .
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین