پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۸۱۹۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷
مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار: با گذشت بیش از ۴ ماه از مهلت قانونی، هنوز شهرداری‌های سراسر کشور به درگاه ملی مجوز‌ها متصل نشده اند. این در حالی است که بر اساس مصوبه نشست شصت و سوم هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار، ۲۱ عنوان مجوز شهرداری تهران به همراه شرایط، مدارک و هزینه‌های صدور آن‌ها در نشست شصت و سوم هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار به تصویب رسیده که این مصوبه در ۲۸ تیرماه از سوی وزیر اقتصاد ابلاغ شد.
شعار سال: مرکز ملی بهبود محیط کسب وکار اخیرا از وزارت کشور خواسته تا فهرست کسب وکار‌های مصوب شهرداری تهران و همچنین سایر شهر‌های کشور به خصوص شهر‌های ساحلی و مرزی که ممکن است کسب و کار‌های خاص خود را داشته باشد، ارائه کند تا شرایط صدور همه مجوز‌های صادره از همه شهرداری‌ها، استاندارد و همسان شده و امکان اعمال سلیقه در صدور مجوز‌های شهرداری‌ها حذف شود. این مرکز همچنین از وزارت کشور خواسته در اسرع وقت سامانه‌ای برای اتصال یکجای همه شهرداری‌ها به درگاه ملی مجوز‌ها معرفی کند.

با گذشت بیش از ۴ ماه از مهلت قانونی، هنوز شهرداری‌های سراسر کشور به درگاه ملی مجوز‌ها وصل نشده اند و بصورت دستی و کاغذی و با شرایط بعضا سلیقه‌ای برای داوطلبان کسب وکار‌های شهری، مجوز صادر می‌کنند.

بر اساس مصوبه نشست شصت و سوم هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار ۲۱ عنوان مجوز شهرداری تهران به همراه شرایط، مدارک و هزینه‌های صدور آن‌ها در نشست شصت و سوم هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار به تصویب رسیده که این مصوبه در ۲۸ تیرماه از سوی وزیر اقتصاد ابلاغ شد.

بر مبنای این مصوبه، دبیرخانه هیأت مقررا‌ت‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار مکلف است پس از انجام هماهنگی‌ های لازم با شهرداری تهران، فرم راهنمای دریافت مجوز‌ها را در درگاه ملی مجوز‌های کشور در دسترس عموم قرار دهد.

وزارت کشور مکلف است با همکاری دبیرخانه هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار، کاربرگ‌های مصوب شهرداری تهران را با بقیه شهرداری‌های سراسر کشور تطبیق داده و از طریق یک درگاه، همه شهرداری‌ها را به درگاه ملی مجوز‌های کشور متصل کند. با توجه به این مصوبه ابلاغی، در خصوص سایر مجوز‌های شهرداری تهران که به عنوان مجوز کسب و کار شناسایی نشده‌اند؛ ضرورت دارد دبیرخانه هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار در گام بعدی، نسبت به بررسی و طرح آن‌ها در هیأت مقررات‌زدایی اقدام کند.

٢١ عنوان مجوز مربوط به شهرداری شامل موارد زیر است:
۱- گواهینامه تعیین توان فنی و گروه‌بندی پیمانکاران رفت و روب و جمع‌آوری
۲- گواهینامه تعیین توان فنی و گروه‌بندی پیمانکاران کنترل و مبارزه با جانوران مضر شهری
۳- گواهینامه تعیین توان فنی و گروه‌بندی پیمانکاران امور زیباسازی
۴- گواهینامه تعیین توان فنی و گروه‌بندی پیمانکاران امور شهربان، معبربان و حریم‌بان
۵- فعالیت روز بازار‌ها
۶- مجوز کارفو
۷- تابلو‌های صنفی
۸- فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مردمی
۹- مراکز مشارکتی
۱۰-پروانه اشتغال رانندگان حمل و نقل بار درون شهری
۱۱-پروانه فعالیت بهره‌برداری شرکت‌های خصوصی اتوبوسرانی درون شهری
۱۲-تأسیس دفتر خدمات الکترونیک شهر
۱۳-پروانه بهره‌برداری تاکسی سرویس‌های شهری
۱۴-پروانه بهره برداری شرکت حمل و نقل بار درون شهری
۱۵-پروانه اشتغال به حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری با تاکسی
۱۶-صدور موافقت اولیه مجوز احداث و فعالیت (مشارکت و بهره‌برداری) مراکز معاینه فنی خودرو‌های سبک و موتورسیکلت
۱۷-پروانه ساختمانی (پروانه شهرسازی و ساخت به صورت توام)
۱۸-احداث و فعالیت (مشارکت و بهره‌برداری) مراکز معاینه فنی خودرو‌های سبک و موتورسیکلت
۱۹-احداث بنا پروانه ساخت
۲۰-پروانه ساختمانی بدون حق ساخت (شهرسازی)
۲۱-پایان کار ساختمانی
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:۱۳ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۸۲۰۵۰۷۳، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
0
0
جالبه که شهرداری ها 21 نوع مجوز می دن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین