بخش ریلی کشور سال هاست که از نوعی عقب ماندگی تاریخی از برنامههای توسعهای در رنج است. نگاهی به اخبار دهه ۸۰ تاکنون، اثبات کننده این ادعا میباشد. در حالی که در برنامه ششم توسعه مقرر بود که بالغ بر ۲۰ درصد حمل و نقل در کشور توسط ناوگان ریلی انجام شود، سهم این ناوگان کمتر از ۱۰ درصد است. ۹۰۰ واگن از ناوگان راه آهن بدلیل فرسودگی خارج شده و در شرایط حاضر آنهم برای چند سال آینده، تنها توان جایگزینی و تامین ۱۰۰ واگن توسط مپنا وجود دارد. چه کسی باید پاسخگو باشد؟
شعار سال: سیزدهم تیرماه ۱۴۰۱ همزمان با ورود ۳۱۹ ناوگان بازسازی شده به صنعت ریلی کشور بود که میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن گفته بود ما میراثدار گذشتهای هستیم که بدهیهای سنگین چند هزار میلیاردی اش باعث عقبماندگی صنعت ریلی شده است.
برخی از منتقدین بیان میدارند که بشکلی تاریخی در صنعت ریلی کشور بهانه جویی حول دو محور کمبود نقدینگی و ناوگان صورت پذیرفته و بحث ضعف در اراده مدیریتی در آن دیده نمیشود.
بخش ریلی کشور سال هاست که از نوعی
عقب ماندگی تاریخی از برنامههای توسعهای در رنج است. نگاهی به اخبار دهه ۸۰ تاکنون، اثبات کننده این ادعا میباشد. در حالی که در برنامه ششم توسعه مقرر بود که بالغ بر ۲۰ درصد حمل و نقل در کشور توسط ناوگان ریلی انجام شود، سهم این ناوگان کمتر از ۱۰ درصد است. ۹۰۰ واگن از ناوگان راه آهن بدلیل فرسودگی خارج شده و در شرایط حاضر آنهم
برای چند سال آینده، تنها توان جایگزینی و تامین ۱۰۰ واگن توسط مپنا وجود دارد. چه کسی باید پاسخگو باشد؟اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون