پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۸۲۰۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از بررسی طرح اصلاح قانون اساسی در صحن مجلس در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در این طرح ساختار جدید و تخصصی‌تری تحت عنوان هیات عالی بانک مرکزی جایگزین شورای پول و اعتبار شده است.
شعار سال: رحیم زارع، با اشاره به آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون بانک مرکزی، گفت: این طرح در نوبت رسیدگی در صحن و به عنوان دستور چاپی و آماده بررسی است.

نماینده مردم آباده و بوانات در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در طرح مذکور اقتدار بانک مرکزی به صورت کامل لحاظ شده است، افزود: در طرح یاد شده ساختار جدید و تخصصی تری تحت عنوان هیات عالی بانک مرکزی جایگزین شورای پول و اعتبار شده که ارتباط نیمه مستقلی نیز با دولت دارد به این جهت که افراد آن را رئیس جمهور انتخاب می‌کند، اما دوره چرخش افراد به شکلی نیست که در یک زمان همه آن‌ها تغییر کنند که به این سبب کاملا می‌توانند یک رفتار و خط مشی مبتنی بر تصمیم گیری علمی و منطقی داشته باشند که به محض اینکه در صحن مصوب شود جایگزین بخشی از قانون پولی بانکی کشور که در دهه پنجاه مصوب شده است خواهد بود.

وی با بیان اینکه اصلاح قانون بانک مرکزی لازم بود، تصریح کرد: با تغییر و تحولات صورت گرفته در حوزه پولی و مالی کشور لازم بود که قانون نیز تغییر کرده تا بتواند پاسخگوی نیاز‌های روز باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در موضوع استقلال بانک مرکزی اختلاف نظر‌هایی مطرح بود، گفت: خوشبختانه اقتدار بانک مرکزی و رعایت کامل آن مورد اتفاق نظر نمایندگان بوده از این رو در طرح مذکور لحاظ شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: طرح بانکداری اسلامی نیز همچون طرح اصلاح قانون بانک مرکزی در نوبت رسیدگی در صحن بوده و به زودی تعیین تکلیف خواهد شد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری صدای بورس، تاریخ انتشار:۱۸ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۴۵۷۰۰۰، www.sedayebourse.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
0
0
اینم حذف کنید خیرش رو ببینید . دیگه همه چیزبه دولتی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین