پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۱۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از مصوبه شورای اجرایی فن‌آوری اطلاعات کشور که زمینه را برای ایجاد مرکز توسعه فن آوری اطلاعات فراهم می‌آورد سخن به میان آورد و گفت: بر اساس این مصوبه انتزاع سازمان فناوری با مشکل قانونی رو به رو نیست.
شعار سال: در هشتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران بررسی لایحه شهردار تهران در خصوص «انتزاع سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات از معاونت برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا و انتقال آن به حوزه شهردار تهران» در دستور کار قرار گرفت.

در همین خصوص محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: این لایحه روز یکشنبه با حضور اعضا در کمیسیون برنامه و بودجه و جناب آقای قائمی عضو محترم شورا مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به مصوبه ۲۳ شورای اجرایی فن آوری اطلاعات کشور گفت: با تکیه بر این مصوبه انتزاع سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات منع قانونی ندارد. در این مصوبه آمده است که کلیه دستگاه‌های اجرایی با هماهنگی سازمان اداری و استخدامی کشور با عنایت به قوانین مربوط ملزم به ایجاد مرکز توسعه فن آوری اطلاعات ذیل بالاترین مقام دستگاه اجرایی از محل واحد‌های سازمانی مربوط و بدون ایجاد بار مالی مازاد بر اعتبارات ابلاغ و تخصیص یافته، هستند.

آخوندی تاکید کرد: لذا فاوا باید بر اساس همین مصوبه از مجموعه معاونت برنامه ریزی جدا و به حوزه شهردار تهران منتقل شود.

علی اصغر قائمی با اشاره به مصوبه شورا که عنوان واحد‌های فناوری و اطلاعات در صورت انتزاع میتوانند به عنوان مرکز فناوری واطلاعات خوانده شوند، پیشنهاد داد نام سازمان هم تغییر نکند.

وی همچنین افزود: در مورد در ادامه تا اصلاح اساسنامه، اساسنامه فعلی نافذ است.

مهدی بابایی نیز با بیان اینکه شهردار تهران در بدو ورود به شهرداری تاکید بر تغییر جایگاه سازمان مدیریت فناوری و اطلاعات به مجموعه شهردار بودند اظهار داشت: در این مدت سازمان با سرپرست اداره می‌شود و این بلاتکلیفی به روند برنامه و کار‌ها ضربه خواهد زد بنابراین پیشنهاد می‌کنم بعد از تعیین تکلیف شرایط سازمان، تکلیف مدیریت مجموعه نیز مشخص شود.

سرانجام لایحه «انتزاع سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات از معاونت برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا و انتقال آن به حوزه شهردار تهران» با ۱۶ رأی موافق به تصویب رسید.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۱۱ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۱۲۶۲۲۱۱، www.ilna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
0
0
زاکانی که عاشق این انتزاع بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین