پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۱۲۵
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
آیت الله سیدعباس حسینی قائم مقامی گفت: «گاه یک طلبه کم سواد، حرفی می‌زند که بر خلاف نص آیات قرآن و روایات ماست، اما، چون به نفع برخی جریان‌هاست به او تریبون می‌دهند و نسل جوان هم گمان می‌کنند واقعا این سخن اسلام است در حالیکه به نظرات دیگر اجازه طرح نمی‌دهند.»

شعار سال: آیت الله سیدعباس حسینی قائم مقامی در سلسله سخنرانی‌های محرم با اشاره به انتشار سخنانی که رسالت نبوی و هدف دین را کسب قدرت می‌داند، این سخنان را همان محتوای تفکرات داعش و حکومت بنی امیه دانست و افزود: این درد را به کجا ببریم که در مجلس امام حسین (ع) و به اسم سیدالشهدا، می‌گویند از نظر اسلام، قدرت برهمه چیز از جمله اخلاق و تربیت و آگاهی بخشی اولویت دارد؟! مگر حرف یزید و بنی امیه چه بود؟ مگر حرف داعش امروز چیست؟ مگر در قرآن مکررا بصورت صریح و نص، خلاف این گفته نشده است؟

وی ادامه داد: اگر به دنبال قدرتید، بهره‌مند از قدرتید و قدرت را منحصرا برای خودتان می‌خواهید، چرا این را به نام دین، پیامبر (ص) و اسلام جلوه می‌دهید؟

گاه یک طلبه کم سواد، حرفی می‌زند که بر خلاف نص آیات قرآن و روایات ماست، اما، چون به نفع برخی جریان‌هاست به او تریبون می‌دهند و نسل جوان هم گمان می‌کنند واقعا این سخن اسلام است در حالیکه به نظرات دیگر اجازه طرح نمی‌دهند.

ایشان ادامه داد: مگر حرف یزید چه بود؟ غیر از اینکه هدف اصلی قدرت است و اخلاق و آگاهی و تربیت در برابر قدرت اهمیت ندارد و، چون قدرت در دست ماست، پس ملاک حق ما هستیم؟

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: برخی نگاه‌ها در اهل سنت بر همین اساس است که می‌گویند با وجود احترامی که برای حسین بن علی (ع) قائل هستیم، در حادثه کربلا حق با یزید بود و حسین با شمشیر جدش کشته شد؛ چرا که پیامبر اصالت را به قدرت داد و یزید هم برای حفظ حکومت و قدرت ناگزیر به قتل حسین (ع) بود، چون در مقابل قدرت خروج کرده بود و فتنه گری می‌کرد.

وی گفت: بعضی از آقایان اگر شجاعت پیدا کنند، عملکرد امیرالمومنین علی (ع) را هم نقد می‌کنند، چون برخلاف این نگاه عمل کرد و برای قدرت و حکومت اصالت قائل نبود بلکه برای عدالت و رضایت عمومی اولویت قائل بود. به همین دلیل هم عمر حکومت ایشان به پنج سال نرسید در حالیکه فرمود: من بهتر از معاویه سیاست را بلدم، اما صلاح دیگران را به قیمت فساد خود نمی‌خواهم.

به گفته قائم مقامی، کل دوره حکومت امام علی (ع) در شرایط حساس کنونی و جنگ و بحران گذشت، اما ایشان نه تنها صدای منتقد و مخالف را نبست، بلکه مردم را تشویق و حتی توصیه به انتقاد از حکومت و قدرت می‌کرد و از چاپلوسی و تملق نسبت به خود برحذر می‌داشت.

وی ادامه داد: فرد دیگری مدعی می‌شود که در اسلام ترور داریم! اگر قرار به مجوز ترور وجود داشت که حضرت مسلم بن عقیل، ابن زیاد را ترور می‌کرد و شاید اصلا عاشورا رخ نمی‌داد! آن وقت دفاع از ترور را با یک جمله که منبعش عبارتی از سیره‌ای بدون سند و برخلاف روایات قطعی و سنت اهل بیت (ع) است، در جامعه مطرح می‌کنند و چهره دین و تشیع را تخریب می‌کنند.

وی گفت: برخی هم مدعی می‌شوند حسنین علیهما السلام در فتوحات خلفا و جنگ با ایران شرکت داشتند و چهره اهل بیت (ع) را در نگاه افکار عمومی مخدوش می‌کنند، در حالیکه این ادعا هم نه تنها سند صحیح تاریخی ندارد، بلکه برخلاف روایات و سیره است، بزرگان فقهای شیعه معتقد بودند اراضی تصرف شده در فتوحات غصبی است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شفقنا، تاریخ انتشار:18مرداد1401، کدخبر:1424816، fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین