پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۱۳۸
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
یک مقام آمریکایی به سی ان ان گفته در هفته‌های اخیر آموزش افسران روسی در رابطه با نحوه استفاده از پهپاد‌ها در ایران آغاز شده است.
شعار سال: یک مقام آمریکایی به سی ان ان گفته در راستای خریداری پهپاد‌های ایرانی از سوی روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، گروهی از افسران روسی برای آموزش نحوه استفاده از پهپاد‌های خریداری شده از ایران، راهی این کشور شده اند.
 
 در حالی که هنوز به طور رسمی مقامات تهران و مسکو ادعای خریداری صد‌ها فروند پهپاد ایرانی از سوی روسیه را تایید نکرده اند، یک مقام آمریکایی به شبکه خبری سی ان ان گفته که آموزش افسران روسی برای استفاده از پهپاد‌های ایرانی در هفته‌های اخیر در ایران آغاز شده است.

یک مقام آمریکایی در این رابطه به سی‌ان‌ان گفت: "طی چند هفته گذشته، مقامات روسی به عنوان بخشی از توافقنامه انتقال پهپاد از ایران به روسیه، آموزش‌هایی را در ایران دیده اند. این مقام گفت که اطلاعات مربوط به آموزش افسران روسی در ایران اخیرا از طبقه بندی خارج شده است. "

منابع آمریکایی پیشتر ادعا کرده بودند هیات‌هایی نظامی از روسیه دو مرتبه در ماه‌های ژوئن و جولای برای بازدید از پهپاد‌های ایرانی در پایگاهی در کاشان به ایران سفر کرده اند.
 
ادعای آمریکا در خصوص  آغاز آموزش پهپادی افسران روسی در ایران

بر اساس ادعای منابع آمریکایی از جمله "جیک سالیوان" مشاور امنیت ملی دولت آمریکا، روسیه خواهان خریداری دو نوع پهپاد شاهد -۱۹۱ و شاهد -۱۲۹ از ایران است. هر دو نوع پهپاد قادر به حمل موشک‌های هدایت شونده دقیق هستند.

دیروز همچنین فضاپیمای سایوز روسی یک ماهواره ایرانی به وزن ۵۰۰ کیلوگرم (ماهواره خیام) را با موفقیت در مدار ۵۰۰ کیلومتری سطح زمین قرار داد.

منابع آمریکایی مدعی اند ایران با استفاده از این ماهواره قادر خواهد بود بر تاسیسات نظامی و حیاتی منطقه به ویژه اسراییل نظارت مستمر داشته باشد.

ایالات متحده آمریکا و اسراییل نگران همکاری‌های نظامی و اقتصادی رو به رشد تهران و مسکو هستند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر ایران، تاریخ انتشار:۱۹ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۸۵۲۷۱۱، www.asriran.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین