پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۲۳۲
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
منابع خبری گزارش داده‌اند سلمان رشدی نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی در نیویورک هدف حمله قرار گرفته است.

شعار سال: خبرنگار آسوشیتدپرس گزارش داده سلمان رشدی، نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی که به ساحت پیامبر اسلام (ص) اهانت کرده بود هنگامی که قصد سخنرانی در نیویورک داشت مورد حمله واقع شد.

رسانه دولتی انگلیس بی‌بی‌سی گزارش داده سلمان رشدی در حال سخنرانی در یک مرکز آموزش غیرانتفاعی به نام مرکز «چوتوکوآ» در نیویورک بوده است.
ترور سلمان رشدی و تداوم درمان او در نیویورک

دیلی‌میل نوشت:

سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی ۱۰ تا ۱۵ چاقو خورده که یکی از آن‌ها به گردن او اصابت کرده است.

برخی از کاربران فضای مجازی عکس زیر را از ضارب سلمان رشدی منتشر کرده‌اند، هر چند که این عکس هنوز در بسیاری از رسانه‌های معتبر منتشر نشده است.

ترور سلمان رشدی و تداوم درمان او در نیویورک
شاهدان عینی گزارش دادند مردی به سمت سلمان رشدی حمله‌ور شد و او را با مشت یا چاقو هدف قرار داد. پلیس ایالتی نیویورک در بیانیه‌ای تأیید کرده او احتمالاً از ناحیه گردن هدف ضربه چاقو قرار گرفته است.

در این بیانیه آمده است: «ساعت ۱۱ صبح ۱۲ اوت ۲۰۲۲ یک مظنون مرد به سمت تریبون دوید و به رشدی و مصاحبه‌کننده حمله‌ور شد. رشدی ظاهراً بر اثر اصابت چاقو در ناحیه گردن زخمی شد و با بالگرد به بیمارستانی در آن ناحیه منتقل شد.»

این بیانیه تصریح کرده وضعیت سلمان رشدی هنوز نامشخص است. مظنون بازداشت شده است. ویدئویی که در فضای مجازی منتشرشده نشان می‌دهد که حاضران در صحنه به سرعت به سمت محل حادثه حرکت می‌کنند.

سلمان رشدی بعد از انتشار رمان موهن «آیات شیطانی» مصادف با سال ۱۳۶۷ هجری شمسی خشم مسلمانان را برانگیخته بود. او به همین دلیل به یک زندگی مخفی با شرایط سخت امنیتی روی آورده بود. حضرت امام خمینی (ره) بعد از انتشار این کتاب فتوای ارتداد وی را صادر نمودند.

گفته می‌شود که در نخستین ماه‌های پس از انتشار آیات شیطانی و بالاگرفتن اعتراضات مسلمان به محتوای ضد دینی آن، سلمان رشدی در طول یک ماه بیش از پانزده بار محل سکونت خود را تغییر داد.

تعداد بازدید : 7

این نخستین فیلمی است که از لحظات پس از حمله به سلمان رشدی منتشر شده است.

دولت انگلستان که زمینه انتشار کتاب آیات شیطانی را فراهم کرده بود با صرف هزینه‌های فراوان مسئولیت حفاظت از جان او را به عهده گرفته بود.

وبگاه شبکه خبری الجزیره نوشته این نویسنده انگلیسی-هندی در آمریکا زندگی می‌کند و از مدت‌ها پیش تحت حفاظت قرار داشت. انگلیس در سال ۲۰۰۷ به سلمان رشدی جایزه داد که این اعتراضات مسلمانان در سراسر جهان را به همراه داشت.

رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند سلمان رشدی با بالگرد به بیمارستان منتقل شده است. فیلم زیر که توسط کاربران منتشر شده لحظات پس از حادثه را از زاویه‌ای جدید نشان می‌دهد.

تعداد بازدید : 6

فیلمی از لحظات پس از حادثه از زاویه‌ای دیگر

روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از یک شاهد عینی گزارش داده سلمان رشدی مورد اصابت چندین ضربه چاقو قرار گرفته و در خون خود غلتیده است.

روزنامه دیلی‌میل مدعی شده وی مورد اصابت ۱۰ یا ۱۵ ضربه چاقو قرار گرفته، در حالی که رسانه انگلیسی‌زبان دیگر نوشته وی مورد اصابت ۱۰ تا ۱۵ ضربه چاقو و مشت قرار گرفته است. افرادی که برای کمک به نویسنده مرتد ۷۵ ساله بالای سر او حاضر شده‌اند می‌گفته‌اند: «نبض دارد، نبض دارد.»

تعداد بازدید : 7


رسانه‌ها فیلم زیر را از لحظه دستگیری ضارب سلمان رشدی منتشر کرده‌اند.

تعداد بازدید : 8

فیلم لحظه دستگیری ضارب

پلیس نیویورک هویت ضارب سلمان رشدی را اعلام کرد: مردی ۲۴ ساله اهل نیوجرسی

پلیس نیویورک اعلام کرد:ضارب سلمان رشدی فردی به نام هادی مطر ۲۴ ساله اهل فر ویو نیوجرسی است که در بازداشت بسر می‌برد.
ترور سلمان رشدی و تداوم درمان او در نیویورک
در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از انگیزه نداریم و پلیس معتقد است مطر به تنهایی عمل کرده است.
 
رسانه‌های آمریکایی با انتشار این تصاویر مدعی هستند که عکس‌ها مربوط به اکانت‌های عامل اقدام امروز بوده است
ترور سلمان رشدی و تداوم درمان او در نیویورک
ضارب هادی مطر، ۲۴ ساله اهل نیوجرسی بوده است.
 
مدارکی که از عامل رخداد اخیر منتشر شده نشان میدهد که او اصالتا لبنانی بوده و از نام مستعار حسن مغنیه استفاده می‌کرده است...
ترور سلمان رشدی و تداوم درمان او در نیویورک
 
بر اساس ویدیویی که یکی از شاهدان عینی منتشر کرده، سلمان رشدی، نویسنده کتاب «آیات شیطانی»، از طریق هلیکوپتر در حال منتقل شدن به بیمارستان است.
تعداد بازدید : 4
سلمان رشدی زیر تیغ جراحی است

خبرگزاری رویترز درباره نویسنده موهن به ساحت پیامبر (ص) نوشته که او تحت عمل جراحی قرار دارد. رسانه‌ها نوشته‌اند از وضعیت او اطلاعات بیشتری در دست نیست.
ترور سلمان رشدی و تداوم درمان او در نیویورک
این خبر در حال به‌روز رسانی است********
 
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین