پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۲۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: در دنیا به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۱۸ نفر تلفات داریم، اما در ایران این عدد ۲۱.۵ عدد است. آمار تلفات جاده‌ای در عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان و افغانستان به ترتیب حدود ۲۰، ۱۲.۳، ۱۰ و ۱۵.۵ نفر به ازای ۱۰۰ هزار نفر است که نشان می‌دهد حتی از افغانستان هم بیشتر تلفات جاده‌ای می‌دهیم.
شعار سال: رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با حضور در برنامه تهران ۲۰ شبکه پنج با بیان اینکه پرونده جدیدی که به آن ورود کردیم تلفات جاده ایست، گفت: براساس آمار سال گذشته ۱۷۰۰۰ نفر فقط تلفات جاده‌ای داشتیم که البته در سابق این آمار به ۲۳ تا ۲۴ هزار نفر در سال می‌رسیده.

نصرالله پژمانفر همچنین اظهار داشت: براساس آخرین آمار هم‌اکنون بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر هم مصدوم سوانح جاده‌ای داریم.

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه به مقایسه آمار تلفات جاده‌ای ایران و سایر کشور‌های همسایه پرداخت و گفت: در دنیا به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۱۸ نفر تلفات داریم، اما در ایران این عدد ۲۱.۵ عدد است.

رئیس کمیسیون اصل نود در پایان نیز گفت: آمار تلفات جاده‌ای در عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان و افغانستان به ترتیب حدود ۲۰، ۱۲.۳، ۱۰ و ۱۵.۵ نفر به ازای ۱۰۰ هزار نفر است که نشان می‌دهد حتی از افغانستان هم بیشتر تلفات جاده‌ای می‌دهیم.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:۲۰ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۸۲۱۰۵۵۳، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
0
0
جاده های ما و راننده های ما که بهترن، می ماند خودروهای ما که خودرو نیستند و نوعی فرغون موتور دار هستند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین