پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۲۳۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: با کاهش قدرت خرید خانوار، تولید ماهانه گوشت مرغ به ۱۵۰ هزار تن رسیده است. مشاور انجمن در این خصوص با ارایه هشدار بیان داشت که گرچه در تیرماه برآورد‌ها حاکی از آن بود که جوجه ریزی به حدود ۱۰۶ تا ۱۰۷ میلیون قطعه برسد، اما این‌میزان‌محقق نشد و پیش بینی می‌شود جوجه ریزی مرداد به ۸۱ تا ۸۲ میلیون قطعه باشد. برخی از منتقدین بیان می دارند که حرکت با این فرمان، در گام اول تشدید واردات مرغ را سبب شده و در گام دومف بستر را برای نابودی صنعت پرورش مرغ کشور،فراهم می کند.

شعار سال: محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی بیان داشته است که قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده۳۰ تا ۴۰ هزار تومان و مرغ گرم ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان است و با توجه به ازدیاد عرضه در برابر تقاضا ، مرغداران ناچار به کاهش جوجه ریزی هستند که با این وجود آینده خوبی پیش روی صنعت مرغداری نیست.

به ادعای یوسفی و بنابر آمار ، تولید ماهانه مرغ با کاهش ۲۰ تا ۲۵ هزارتنی به ۱۵۰ هزار تن رسیده که به رغم افت تولید، شاهد مازاد عرضه گوشت مرغ هم هستیم.روزانه نیز شاهد عرضه ۵ هزار و ۳۰۰ تا ۵ هزار و ۶۰۰ تن مرغ در سطح کشور می باشیم. 

طبق گفته مسئولان انجمن و تشکل‌های تولیدی متوسط قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه ۲ تا ۳ هزار تومان است که بدلیل بالا بودن قیمت‌تمام شده، این نرخ هزینه‌های جوجه کشی را پوشش نمی‌دهد و در نهایت بسیاری از مرغداران در آستانه ورشکستگی قرار دارند.

در همین رابطه، سروستانی مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی می‌گوید که با توجه به هزینه‌های بالای تولید، حداقل قیمت تمام شده هر کیلو مرغ زنده بالای ۴۹ هزار تومان است که بواسطه نبود کشش بازار، مرغداران در فروش هر کیلو مرغ ۱۵ هزار تومان زیان می‌کنند.

نامبرده مدعی است که گرچه در تیرماه برآورد‌ها حاکی از آن بود که جوجه ریزی به حدود ۱۰۶ تا ۱۰۷ میلیون قطعه برسد، اما این‌میزان‌محقق نشد و پیش بینی می‌شود جوجه ریزی مرداد به ۸۱ تا ۸۲ میلیون قطعه باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از مردم سالاری آنلاین، تاریخ انتشار:۲۰ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۱۷۱۳۵۲، www.mardomsalari.ir / سایر منابع
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
0
0
این تیم فعلی که پیاده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
0
0
واقعا هم همین طوره. اول فشار بر مردم. دوم تقویت واردات مرغ. سوم وزشکستگی صنعت مرغداری
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین